View Single Post
  #1012  
Vechi 04.10.2015, 14:57:09
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Tu dă-i înainte și numește-L pe Mântuitorul "demon" și "mincinos".
Ai niște circumstanțe atenuante.
Mântuitorul e Unul, nu 60.000.
Mântuitorul e întro Biserică, cea Ortodoxă, nu în toate ereziile, care schimbă creștinismul după bunul lor plac.

Pe Mântuitor nu Îl numesc mincinos, îi numesc mincinoși pe hristoșii-mincinoși, sau hristoșii-draci, că așa îi numește Însuși Duhul Sfânt, în Sfânta Scriptură.

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Cum îți poți tu imagina că există plângere fără întristare, când Biserica din care pretinzi că faci parte spune clar "fără întristare", sincer, mă depășește.
Nu-mi imaginez, ci știu sigur, că acea plângere a Sfinților este pentru păcatele noastre.

Fiindcă am dovedit din Biblie, că cei din cer fac mare bucurie la întoarcerea unui păcătos, la fel, fi sigur, că se întristează pentru cei botezați, dar păcătoși și nepocăiți, căci asta e pe scurt pocăința: starea de plângere pentru păcatele proprii și ale aproapelui, fiindcă îl iubim ca noi înșine, dorirea îndreptării și înnoirii. Starea asta de pocăință, durează până la primul păcat.
Apoi pierdem harul și din nou trebuie să facem pocăință, măcar la fiecare răsărit de soare.

Deci acele cuvinte: "fără întristare, fără suspin", din rugăciune se referă la plânsul fizic, cu lacrimi, pe care aici trebuie să-l avem, dar acolo, fiind suflet, fără trup, așteptând Învierea, să ne luăm trupul înviat, acolo nu ne mai trebuie lacrimi, deci e "fără întristarea, fără suspin", căci acestea aduc lacrimile: întristarea și suspinul.

Dar deși a spus "fără întristare, fără suspin" nu spune rugăciunea: fără părere de rău pentru păcatele noastre, fiindcă este părere de rău pentru păcatele noastre, nu spune fără mâhnire pentru neputințele noastre, fiindcă este și aceasta la Sfinții din Ceruri și îngeri, pentru noi, când păcătuim.

La fel cum se bucură Sfinții din ceruri pentru noi, când ne întoarcem, la fel se și întristează, când ne doare-n cot de mântuirea noastră.

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Să știi că dacă tu, de un milion de ori vei spune că romano-catolicii nu sunt romano-catolici, ci "franco-latini", așa va fi. Dar numai în lumea ta interioară. În lumea reală, nu.
N-am spus-o eu, o spune istoria.

Reamintesc pe scurt:

- Toți cetățenii imperiului roman de răsărit și de apus, erau numiți în limba greacă: romei, romioi, romano, romanoi
și
- Oricâți erau cetățeni ai imperiului roman și erau și creștini pe deasupra, erau numiți: katolicoi, katolonoi, katoloni sau katolici adică creștini, sau membrii ai Bisericii, sau cei din credința sobornicească: adică a tuturor oamenilor (din civilizația cunoscută de atunci), sau mai savant spus, universală.
deci
Numiți pe drept, acei oameni: romioi-katolikoi sau mai pe românește romano-katolici (scos k (kapa) grecesc, înlocuit cu "c" românesc).

În anul 1009, Roma este cucerită de barbarii franci, Imperiul Roman de Apus cade definitiv.

Spune-mi:
Mai e drept să se numească romei, romioi, adică cetățeni ai Imperiului Roman de Apus, oamenii de acolo, din Occidentul de mai târziu, când Imperiul Roman de Apus se șterge din istorie pentru totdeauna, începând din anul 1009, cucerit fiind de franci ?

Nu, nu e drept să se mai numească romei sau romano, că nu mai aparțin de Imperiul Roma, că numai există.

Cucerit fiind de barbarii franci, nu mai au dreptul legal, moral și etic, să se numească "romano" sau "romioi", că Imperiul Roman de Apus, nu mai exista, era desființat, ci mai degrabă "franco", asta da, e just și drept.

În cel mai rău caz, între anii 1009-1054, se pot numi nu "romano-catolici" ci "franco-catolici", fiindcă ăsta-i efectiv Adevărul, asta până în 1054, că apoi nu se mai pot numi catolici deloc, niciodată, din cauza ereziilor.

Apoi...

Dacă din anul 1054, de la Marea Schismă, creștinii franci din Occident, cad în acele cumplite erezii și nu mai ascultă strigarea Răsăritului de a evita erezia (nici nu le mai păsa așa tare, că erau influențați de ideologiile scolastice ale francilor) deci mai e drept să se numească după 1054 katolikoi, katolici, adică creștini, când ei au devenit primii protestanți, practic din 1054, începând un alt soi de creștinism, care până atunci nu exista?

Începând printre altele apoi cruciadele, inchiziția și alte atrocități, eu le numesc holocaustul "romano-catolic" pentru care nimeni nu îi trage la răspundere nici până azi...

Deci pentru acele mari păgânisme și crime, ei nu mai sunt katolici, din anul 1054, din nou: nu e moral, etic să fie numiți "creștini", deci katolici și mai ales roadele și faptele lor, sunt stricate începând din 1054.

Înțelegi acum de ce "romano-catolicii", nu mai sunt defapt romano-katolici, în sensul real al cuvintelor, ci sunt franco-latini ?

Știu că înțelegi, dar din încăpăținarea ta, nu vrei să accepți, că și tu te dai mare "catolic", dar e alegerea ta, eu nu te judec.

Dar ai să vezi la judecată Adevărul, pe Hristos, că din anul 1054, nu a mai stat în "biserica romano-catolică" și în niciun occidentalist de după ereziile franco-latinilor, din care a ieșit și călugărul franco-latin Martin Luther, cu lutheranismul, și Jean Calvin cu calvinismul și Zwingli cu zwinglinismul, care se aliază până la urmă cu lutheranismul, și apoi baptiștii, adventiștii, penticostalii, iehoviștii și alții, fiecare având un nou tip de creștinism inventat?

Nici o formațiune nu mai a creștină, nu e drept să se numească creștini, fiindcă nu sunt, pe drept nu mai sunt creștini, au schimbat tot ce era în primii 1000 de ani.

Doar Ortodoxia, a continuat să țină ce era în primii 1000 de ani, și ține și astăzi, iată fiind 2015 ani, decând ține totul, fidel, biblic, patristic, dogmatic, istoric, mântuitor.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 04.10.2015 at 14:59:33.
Reply With Quote