Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus
Dragi forumisti sectanti, rătăciti si drepthulitori... lăsati sfintii de ipsos să-si plângă păcatele, iar pe cei de lemn spălat de ploi să plângă când se taie ceapa pe ei si încercati să aflati(vorba colegului Alin) o acoperire din Sf. Scriptură pentru reprezentările în scop de închinare si slujire.
|
Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus
Dacă Sfânta Scriptură e o completare a Sfintei Traditii (si nu invers cum ati postulat până acum), cum explici absenta oricărei referiri la icoane în cele peste 1.000 de pagini ale ei? 
|
Sfinții de ipsos, care-și plâng păcatele, spui?
Lemn spălat de ploi, spui?
Acoperire din Sfânta Scriptură, spui?
Creștinii, ortodocșii, nu sunt sectanți, nici rătăciți, nici hulitori, drepți sau strâmbi, frățior în suferință.
- Oare, șarpele de aramă, în care era Duhul Sfânt și era făcător de minuni, e de ipsos? Nu, e de aramă, despre el ce spui?
E chip cioplit și idol, sau nu? Ca și Sfintele Icoane, nu?
Se închinau șarpelui de aramă?
Nuuu, stăteau în poziție de drepți când îi mușca șerpii de picioare și se răspândea veninul prin corpul lor. Drepți ! Nu ?
- Toiagul lui Moise, cu care a lovit stânca și a ieșit apă, e chip cioplit?
Idol?
E lemn spălat de ploi, nu?
Acel lemn, toiagul, care se transforma în șarpe, când era aruncat la pământ.
Deci?
Sau toiagul lui Aaron, care odrăsli-se și înmuguri-se, și a făcut migdale, fără să aibe rădăcină, spune Scriptura.
Ăla ce-i?
E chip cioplit? Sau idol, sau lemn spălat de ploi?
Este sau nu este Duhul Sfânt în el?
Ca în Sfintele Icoane, nu? Care sunt idoli și chip cioplit, nu?
Nu era toiagul lui Aaron, cu tablele legii, cu năstrapa de aur în Chivotul Legii? Nu se închinau Chivotului Legii? Defapt lui Dumnezeu care era prezent în Chivotul legii și fiecare obiect de acolo. Dar prin acele obiecte pline de Duhul Sfânt, nu se închinau fără acelea. La fel și în Sfintele Icoane este Dumnezeu și noi ne închinăm lui Dumnezeu din Sfintele Icoane, căci știm și simțim că sunt pline de Duhul Sfânt și primim har când le atingem și când ne rugăm Duhului Sfânt din ele.
- Sau Sfântul Chivotul Legii, cu heruvimii de aur de pe capac și heruvimii țeșuți în covoare și în perdele, în cort și în templu?
Acelea ce sunt?
Chip cioplit, sau idoli? Care? Păi aveau asemănare cu câte sunt în cer, și porunca a 2-a spune să nu-ți faci nicio asemănare din câte sunt în cer, nici să i te închini ei.
- Dar prosoapele cu care s-a șters de transpirație Sfântul Apostol Pavel, și care erau puse peste bolnavi și se vindecau?
Acelea nu sunt cumva idol și chip cioplit? Ca și Sfintele icoane, nu?
- Sau umbrele, Duhul Sfânt care era în umbre! Și trecând umbrele peste cei bolnavi se vindecau.
Dacă Duhul Sfânt stă în umbre, nu stă și în Sfintele Icoane, ale lui Hristos, a Maicii Sale, a Sfinților, ei toți care sunt prea plini de Duhul Sfânt?
Vrei versete din Biblie?
Spui că are peste 1000 de pagini și nicio mărturie despre Sfintele Icoane?
Poți să denigrezi și să hulești atât de mult atâtea zeci de versete care arată obiectele în care se sălășluiește Duhul Sfânt?
Sau ți-e ciudă că stă în obiecte și voi respingeți obiectele?
Le respingeți că așa vă învață demonii, hristoșii-demoni mincinoși.
Creștinismul nu e de vină că voi nu vă mântuiți. Hristos vă tot strigă, iată și acum în chiar minuntul aceste, prin nevrednicele mele rânduri.
Efectiv nu-i de vină creștinismul pentru neroziile spuse de eretici. Asta e. Ai să vezi la Judecată.
Sfinții vor judeca lumea, știi asta, nu?
Și pe îngeri, tot Sfinții îi vor judeca...
Ce nu acceptă protestantismul, e că Biblia e plină de Obiecte-Simbol, prin care Duhul Sfânt Dumnezeu lucrează.
E din Biblie și tot nu acceptă, fiindcă sunt legați.
Nu se poate fără obiecte de cult, fără obiecte simbol, fără veșminte preoțești de slujire, că Dumnezeu trebuie cinstit, că nu îi slujești în costum și cravată, cu același costum cu care mergi și la supermarket. Dumnezeu vrea rugăciuni speciale, jertfă, de animale în vechiul testament la nedesăvârțirea legii, și jertfă de nevoință, de post și rugăciune, de milostenie, de virtuți, în noul testament, la desăvârșirea legii.
Sfântul Apostol Pavel, precum știm deja, avea veșminte, haine speciale de slujire, când făcea slujbele și cărți de slujire, din care citea rugăciunile, că scris este:
"Când vei veni, adu-mi felonul pe care l-am lăsat în Troada, la Carp, precum și cărțile, mai ales pergamentele." - II Timotei 4, 13.
Sau când facem colivă, crezi că mortul mai mănâncă coliva ce o facem noi?
Din nou, e un obiect-simbol, precum am amintit mai sus, precum a fost în Biserică, din secolul I, până azi.
Grâu fiert și miere, așa se face coliva.
Întâmplător?
Nicidecum.
De ce grâu și nu orez, sau orz, sau hrișcă, sau altele?
Pentru că Hristos e Pâinea Vieții.
Însuși Hristos ne învață simbolicul (care unește) și nu diabolicul (care desparte) care ne învață demonii.
Grâul fiert, adică grâul care nu poate aduce rodul cel mult până nu moare în pământ, Pâinea Vieții, deci simbolizează omul care a adus rodul în Hristos, pentru asta ne și rugăm la rugăciunile de pomenirea celor adormiți întru nădejdea învierii și ne rugăm pentru mântuirea lui. Și mierea cea dulce, pentru că ne rugăm și credem că a ajuns la dulceața vieții veșnice.
Amin.
Asta-i Biserica și creștinismul. Comuniune. Vie. Reală. Împărăția Cerurilor e Biserica. Care este una, aceași, văzută pe pământ și nevăzută în Ceruri.
Nu cum e în protestantism: io' și Jesus (Gizăs) restul nu contează, dă-i în colo'. Împărăția Cerurilor și cei de acolo, contează foarte mult, fiindcă acolo vom ajunge. La ei, cei de acolo. Dacă nu avem o legătură vie cu ei, să trăim cu ei, încă de aici, ce răsplată avem pretenții să primim, să fim cu ei, nu o zi două, ci în veșnicie, nu?
Oare vom suporta să-l vedem pe Sfântul Ioan Gură de Aur, de exmplu, să trăim alături de el, veșnic, când noi îl hulim, îl batjocorim, sau dacă spunem că suntem neutri?
Vom putea să-l vedem toată veșnicia, fără de timp, pe Sfântul Vasile cel Mare, când noi nu i-am citit viața, nu știm nimic despre el, și despre luptele lui?
Sau Sfântul Grigorie Palama, Sfântul Ignatie Briancianinov, Sfântul Marcu al Efesului, Sfântul Fotie cel Mare sau alții, în Hristos?
Păi ce hristos e ăla care nu vrea să ne cunoaștem frații, Sfinții, care alături de el fiind, de hristosul ăla, în Împărăția Cerurilor, se bucură și se întristează pentru noi, ca și hristosul ăla, nu?
Păi atunci, ăla nu-i Hristos, e hristos-mincinos.
Hristos Cel Adevărat și viu, îi pune la masă pe cei ai lui, la nunta Mirelui cu Biserica Sa, îi lasă să stea pe tronul slavei Sale, să domnească cu El, îi proslăvește cu slava Lui, le dă să judece lumea și pe îngeri, și multe altele, care spune Scriptura că fac Sfinții din Ceruri.
Și noi?
În mândria noastră ce spunem? Ah, lasă Sfinții din ceruri, că nu avem treabă cu ei. Nu-i asta cea mai mare nebunie? Este. E înșelare demonică de niștre proporții uriașe. Să-i biruie Domnul.
Sfinții, prin Sfintele Icoane, sunt prezenți alături de noi? Da, sunt.
Le cerem în ajutor sfintele rugăciuni?
Cerem. De ce?
Fiindcă
"mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului." - Iacov 5, 16.
Suntem noi drepții ăia?
Păi dacă Pavel spune despre el că e
"cel dintâi păcătos" - I Timotei 1, 15, ...deci cel dintâi, cel mai mare păcătos... Pavel... ? Doamne...
Atunci dacă Pavel spune asta, eu ce sunt?
Sunt eu dreptul ăla care mult poate rugăciunea mea înaintea Domnului?
Nu !
Sunt o spurcăciune, o lepră de om, o canalie, vrednic de iad, rahat sunt și nu merit absolut nimic. De aceea cer rugăciunile Sfinților.
Deci Sfinții sunt acei drepți, nu eu.
Sfinții, casnicii lui Dumnezeu, cei ce stau la masă cu EL Însuși ! Cu Sfânta Treime !
Și trăiesc evenimentele omenirii, cu Hristos Însuși.
Ei să se roage pentru noi, ne așteaptă pocăința noastră.
Ne respectă libertatea noastră și când noi, în libertatea noastră alergăm la ei, întro singură secundă și ei sunt lângă noi și ne îmbrățișează.
Prin ei, noi suntem în Biserică.
Fără ei, suntem înafara Bisericii, străini de Hristos, fii risipitori.
Și ei sunt cei care ne întăresc și ne dau harul Domnului nostru Iisus Hristos, și dragostea lui Dumnezeu Tatăl și împărtășirea Duhului Sfânt, cum spune Pavel. Și prin el, iată, din nou, prin Sfinții Lui, spune Duhul Sfânt.
Că "mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului." - Iacov 5, 16."
Iată deci, am mărturisit și am dovedit din noi, cu mila Domnului:
Icoanele nu pot fi nici idoli, nici chip cioplit, sunt Sfinte prin Duhul Sfânt care este în ele, același Duh Sfânt care a fost în heruvimii cu chip omenesc de pe capacul Chivotului Legii.
Care a fost și este în șarpele de aramă.
Care a fost și este în toiagurile lui Moise și Aaron.
Care a fost și este în prosoapele lui Pavel.
Care a fost și este în umbrele Apostolilor și ale umbrele urmașilor lor până astăzi și până la sfârșitul lumii căzute: Episcopii, Preoții și Diaconii, cei bineplăcuți Domnului.
Și după dragostea noastră și credința noastră, ni se va dărui și nouă.
Prin Duhul Sfânt care este în Sfinții din Ceruri, ei care se roagă pentru noi, prin obiectele pline de prezența lor, Sfintele Icoane, și cele pline de harul Duhului Sfânt Domnul, pline de rugăciunile cerute Sfinților, făcătoare de minuni, ca și șarpele de aramă, toiagurile lui Moise și Aaron, prosoapele lui Pavel, care pentru vrednicia lor, stă în acele obiecte care îi reprezintă pe ei, sau au fost ale lor: trupurile lor (Sfintele Moaște), sau hainele lor, umbrele lor, prosoapele lor, sau altele ale lor, harul Duhului Sfânt ni se va dărui și nouă, nu pentru vrednicia noastră, ci pentru vrednicia lor.
Iată deci...
Tu ești hulitorul, nu noi. Să-ți alunge Dumnezeu nebunia și întunericul. Să certe Dumnezeu toți demonii și toate ereziile care țin atâtea suflete legate și pierdute de Biserică și de mântuire.
Amin.