View Single Post
  #47  
Vechi 11.10.2015, 01:57:40
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de crisstiann Vezi mesajul
"Înainte de a cerceta textele Părintelui Arsenie Boca despre plăcerea împreunării ca sursă de sănătate și răstălmăcirea geneticii, să recapitulăm un pic de unde provin toate acestea?

După Sfinții Părinți de la faptul că se pune știința ca temei pentru credință și nu se vindecă prin ea. Credința este descoperită de sus, știința de jos, datorită cugetării trupești și numai descoperirea dumnezeiască îi poate lumina și vindeca înțelesurile. Cine pleacă de la știință pentru a-și modela viața în Hristos este într-o mare rătăcire, nu poate dobândi harul Sfântului Duh și cade în astfel de erezii, devenind potrivnic al poruncilor lui Dumnezeu și pierzându-și credința cu mare risc de a-și rata veșnicia.

Părintele Arsenie Boca transformă războiul nevăzut într-unul văzut, de aceea pune la baza credinței știința și la baza părerilor personale vedeniile

Sfântul Cuvios Nicodim Aghioritul folosește și el știința vremii sale, care și greșea, ca și cea de acum, dar după ce cunoaște bine pe Sfinții Părinți și concluziile la care ajunge sunt unele ce slujesc cunoașterea sufletească și duhovnicească. Niciodată nu a ajuns la vreo concluzie care să contrazică poruncile, dogmele și credința Ortodoxă. Problema Părintelui Arsenie Boca este că folosind știința fără să o cunoască decât superficial, ajunge la niște concluzii care contrazic și poruncile și dogmele și credința Ortodoxă, arătând că de fapt avea cugetarea trupească, ce punea știința mai presus de credință, mod de a cugeta pe care și l-a stimulat din copilărie prin studiul filozofilor și religiilor păgâne, care toți au acest mod de cugetare și pe el își întemeiază credința greșită."
...:))) Am găsit un răspuns și chesiunea asta inventată. Iată care este părerea sfinției sale despre știință (extras din Cărarea Împărăției):

"Știința, filosofia, medicina și celelalte discipline ale preocupărilor omenești, chiar și dreptul, care pune crucea pe masa de judecată, toate la un loc nu pot să dovedească, nici că există Dumnezeu, nici că nu există. Toate aceste discipline ale științei sunt însă folositoare când își cunosc marginile și când nu trec într-o altă zonă a existenței, unde nu au competență și nici mijloace de cercetare." (pag. 210)

"Știința nu angajează viața, de aceea nici n-o poate pricepe și nici n-o poate crea. Sfințenia însă tocmai viața o angajează. Iar sfântul desăvârșit, care și-a angajat viața și a arătat că o poate și crea, înviind morți și făcând ochi unde nu erau, e singur Iisus. De ce oare nu-L recunoaște medicina? Ba nici măcar nu-L pomenește. Poate fiindcă Iisus e de-o mărime uluitoare, care ar pricinui spaimă migălelii omenești.

De aceea, în interesul cunoașterii vieții și sub unghiul vremelniciei și sub al veșniciei - lucru care depășește puterea și cunoștința omenească - a venit la noi Dumnezeu însuși și ne-a spus cele de dincolo de știință, de filosofie și de medicină, oricât s-ar desăvârși acestea.

Credința are revelația cu care omul credinței nu se tocmește. Dumnezeu ne însoțește mereu și, pe măsură ce-L cunoaștem, viața noastră biologică și psihologică se străbate tot mai tare de adevăr și de lumina cunoștinței. Asta e ceea ce posedă credinciosul printr-o cale mult prescurtată, cunoștința pe care savantul n-o poate prinde prin știință, ci numai dacă și-a împins știința până la toate marginile și i-a recunoscut neputința.

Dumnezeu se revelează smereniei.
Deci, dacă e să înțelegem și să folosim ceva, să încetăm gâlceava. Drept aceea încerc o lămurire armonioasă a unei porunci a lui Dumnezeu, porunca a șaptea - o problemă de biologie - cu cele câteva cunoștințe ce mi s-au întâmplat la îndemână. Porunca aceasta e o măsură preventivă a lui Dumnezeu, prin care vom dovedi că urmărește stăvilirea degenerării, a stricăciunii și a toată jalea făpturii omenești." (pag. 211)

"Oare venirea lui Iisus la nunta din Cana să nu aibă și un înțeles mai adânc? Oare să nu însemneze ceva mai mult, faptul că la nuntă face prima dovadă a dumnezeirii Sale? Oare nu trebuie de aici înainte socotit și Dumnezeu ca prezent la nuntă? Oare Dumnezeu nu are nici un cuvânt în biologie? Nici un lucru? Nici un sens? Nici o conducere? A dat legile și a părăsit lumea? Sau legile Îl exclud pe Dumnezeu? De ce dar a ridicat căsătoria la rangul de Taină între cele șapte, iar Bisericii i-a dat în grijă - deci în răspundere și în drept - de-a urmări cu luare aminte roadele Tainei, acești muguri ai vieții, copiii? Nu oare de aceea, ca ei să fie fiii Săi, întregi la minte și la trup, și nu dimpotrivă, puii fărădelegii?" (pag. 214)

"Legile sunt ale celui ce le găsește, sau ale Celui ce le-a făcut? Cine urmărește aplicarea lor? Mendel, Morgan, știința, sau Autorul lor? Ce vreți să înțelegeți prin legile vieții? Că viața și le-a dat sieși de la sine și se supune lor? Așadar știința, cunoscând legile, de ce nu creează și ea viața? Nu poate? Nu! Fiindcă și viața și legile depășesc hotarele științei și nu pot fi cuprinse și știute absolut decât de Cel ce a creat viața din nimic. Autorul vieții și al legilor ei e Dumnezeu, știutorul și susținătorul lor, în desfășurarea timpului." (pag. 233)