View Single Post
  #1122  
Vechi 30.10.2015, 10:52:46
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik
Deci al doilea citat pe care vroiam și eu să-l dau, pe lângă cel al Sfântului Teofilact al Bulgariei, e de la Sfântul Ioan Gură de Aur:

"Despre felon, Pavel vorbește aici ca de o haină, iar unii vorbesc de lădița în care erau cărțile. Dar de ce mai avea nevoie de cărți, dacă urma să călătorească către Dumnezeu? Mai cu seamă avea nevoie, ca să le încredințeze credincioșilor și să le aibe în locul învățăturii sale. Era firesc ca toți credincioșii să simtă atunci mare durere, mai ales cei de față, durere de moartea sa, cei care se bucuraseră de el până atunci. Felonul îl cere însă ca să nu fie luat de alții. Îl vezi pe Apostolul Pavel cât de multă vorbă face de acesta, spunând în altă parte, pe când grăia către cei din Efes: "Voi înșivă știți că mâinile acestea au lucrat pentru trebuințele mele, și ale celor ce erau cu mine. ...mai fericit este a da decât a lua" (Faptele Apostolilor 20, 34-35)".
(Sfântul Ioan Gură de Aur, Tâlcuiri la Epistola a doua către Timotei, editura Nemira, 2005, pag. 112-113.)

Deci dacă mai fericit este a da decât a lua, oare Pavel nu putea să-și dea felonul la alții?
Doar era o simplă haină, nu?
Dar n-a vrut să fie lăsat felonul la alții, cum spune Sfântul Ioan Gură de Aur.
Și dacă "voi înșivă știți că mâinile (lui Pavel) acestea au lucrat pentru trebuințele mele și ale celor ce erau cu mine", atunci nu putea să-și facă altă "haină", deci alt felon?
Nu, nu putea.
Pentru că nu e o simplă haină, am spus deja, dexteritate avea, a stat cu făcătorii de corturi Acvila și Priscila. Tocmai fiindcă felonul nu e o simplă haină, nici o simplă pelerină, și tocmai pentru că îl pune conex și de nedespărțit cu cărțile și pergamentele "de învățătură" spun Părinții, eu sunt de acord căci și rugăciunile sunt învățături, atunci, deducem că Felonul lui Pavel, era veșmânt liturgic, așa cum au și astăzi preoții lui Hristos în Sfânta Mireasă a Sa, Ortodoxia: felon, epitrahil, stihar, mânecuțe, brâu.
Sf. Ioan Gura de Aur spune ca Apostolul Pavel ar fi dorit sa lase cartile comunitatii : "Mai cu seamă avea nevoie, ca să le încredințeze credincioșilor și să le aibe în locul învățăturii sale "
Deci nu le cerea pentru sine, ca sa slujeasca el nu stiu ce liturghie. Ci ca sa le lase celor de acolo pentru vremea cand el nu va mai fi printre ei. Este mai mult ca sigur vorba despre carti cu caracter religios..
Iar despre haina spune ca o cerea pentru ca nu vroia sa ia alta haina de la altcineva. Traducerea de acolo se pare ca e gresita. De asta spune chestia cu mainile care au lucrat pentru trebuintele lui.

Uite cum e in arhiva catolica de pe internet :

"But the cloak he requires, that he might not be obliged to receive one from another. For we see him making a great point of avoiding this; and elsewhere, when he was addressing those from Ephesus, he says, "You know that these hands have ministered to my necessities, and to those that were with me" Acts 20:34-35; and again, "It is more blessed to give than to receive."
Dar haina o cere pentru a nu fi obligat sa primeasca alta de la altcineva. Pentru ca-l vedem cum incearca sa se fereasca de acest lucru; Si altundeva atunci cand se adreseaza celor din Efes el spune : " Voi înșivă știți că mâinile acestea au lucrat pentru trebuințele mele, și ale celor ce erau cu mine" si iar " E mai fericit a da decat a lua" .

Restul sunt inchipuirile tale. Nu spune nicaieri ca haina ar fi nu stiu ce vesmant liturgic sau ca i-ar fi trebuit ca sa slujeasca nu stiu ce liturghie. E urat ca le dai palme altora si pretinzi ca le plangi de mila. E mult mai cinstit unul care iti spune pe fata ca bati campii. Si tu de obicei ii bati de-i lasi lati.
Reply With Quote