Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
Nu știu frate cum este mai bine, dar știu că a osândi nu este bine. Și mai știu de la un părinte că "dacă ne vom osândi numai pe noi înșine, împreună-pătimirea noastră față de lume se va arăta lucrătoare pentri mulți alții." Că o schimbare a celor căzuți se poate doar printr-o împreună-pătimire cu ei, mai ales cu cei aflați în suferință, fie ei păgâni, sataniști, homosexuali, bețivi, curvari. Dar oare eu nu sunt păcatos? Și atunci păcatul din mine nu devine izvor de expereință în relația mea cu fratele meu și el păcătos? Oare ceea ce văd la fratele nu este și în mine? Și atunci cum rezolv problema? Păi mă lupt cu păcatul din mine și iau păcatul aproapelui asupra mea și îl pun în fața lui Dumnezeu. Și cum? Să fie oare rugăciunea o soluție? Sau pentru sataniști, păgâni nu am voie să mă rog? Sau este mai ușor să arătăm cu degetul cât de păcătoși sunt aceia?
|
În același gând sunt și eu. Spaima constantă a vieții este aceea că n-am reușit să-L conturez pe Hristos în toate aspectele persoanei mele. Mă întreb dacă nu cumva modul echivoc de asumare a credinței nu-i smintește pe ceilalți, în loc să le arate o posibilă cale de ieșire dintr-o existență fără sens. Poate acord prea multă atenție deșertăciunilor, "visteriilor iadului lumii acesteia" cum le numește un acatist, podoabelor ego-ului și astfel nu mă deosebesc cu nimic de cei care stau departe de harul lui Dumnezeu. Drama multor tineri credincioși din ziua de azi este condiția "amfibie": vrem să fim și cu Domnul, dar și să ne consolidăm năravurile dobândite prin contaminarea cu lumea în care trăim. De aceea ajungem adesea în postura ingrată de a cere ajutorul lui Dumnezeu ca să slujim cu fidelitate satanei.