Citat:
În prealabil postat de GMihai
Păi da, că doar s-a stabilit fără nici un dubiu că avioanele rusești atacau de zor ISIS-ul... saaaau.... ăăăă, stați puțin, că nu e chiar așa, de fapt îi atacau pe turcmenii care se împotrivesc lui Assad...
Nu știu ce consecințe o să aibă povestea asta, dar adevărul e că nu-mi pot stăpâni o vagă urmă de admirație pentru Turcia, care a hotărât că destul e destul și i-a dat un dos de palmă peste bot ursului rusesc.
|
Rusii n-au facut nici un secret din faptul ca au venit sa-l sustina pe Asad nu sa distruga doar ISIS.
Ca Americanii au tipat ca vor jos pe Asad si sa nu se atinga de altii decat ISIS, stim.
Formal, PR -ul rusesc a zis ca ceva de genul face, da' stiu ei mai bine.
Turcia nu pentru turcmeni a facut asta ci pentru SUA.
Primind binenteles la schimb tot felul de garantii formale dar tare ma tem ca o sa-si ia o mare tzeapa din chestia asta.
Aia nici macar nu este o palma ci soarecele care se repede cu dintii la elefant.
Asta dupa ce in multe randuri a violat spatiul aerian al Greciei,
âErdogan a uitat? Avioanele Turciei au încălcat spaÈiul aerian al Greciei de peste 2000 de ori în 2014â
http://www.activenews.ro/externe/Erd...in-2014-127217
s-a plans cand i-a fost doborat un avion de catre Siria
Erdogan in 2012: Brief Airspace Violations Can't Be Pretext for Attack
Read more:
http://sputniknews.com/military/2015...radiction.html
si pentru aceleasi violari si a semnat si un tratat international conform caruia abordarea chestiunii a fost total gresita
Pilotii militari ai Turciei, la fel de lipsiti de onoare ca ISIS?
http://www.ziaruldegarda.ro/pilotii-...noare-ca-isis/
În acest caz, legile internationale privind spatiul aerian si tratatele internationale pe care Turcia le-a ratificat, au fost încalcate în mod grosolan.
Una din situatiile în care se considera ca o aeronava utilizeaza neautorizat spatiul aerian al unui stat semnatar al Convetiei de la Chicago, este intrarea în spatiul aerian, al al acestui stat, fara a avea autorizarea data de organele în drept ( autoritatea aeronautica civila pentru aeronavele civile si ministerul Apararii pentru cele militare ). În acest caz se monitorizeaza de la sol pozitia aeronavei, încercînd identificarea acesteia si stabilirea legaturii radio pentru transmiterea informatiilor si dispozittilor catre echipajul aeronavei.
În cazul imposibilitatii stabilirii legaturii radio cu aeronava care continua sa utilizeze neautorizat spatiul aerian al unui stat sau în cazul în care echipajul nu executa dispoztiile, primite de la organele de trafic aerian, urmeaza interceptarea acesteia, cu aeronave militare. Scopul interceptarii este identificarea vizuala a aeronavei care utilizeaza neautorizat spatiul aerian, dirijarea si însotirea acesteia în afara spatiului aerian, al statului respectiv.
Daca si dupa ce s-au parcurs acesti pasi, aeronava refuza intrarea în legalitate, avioanele de interceptare pot executa foc de avertisment, împotriva aeronavei care utilizeaza neautorizat spatiul aerian, al unui stat. Focul de avertisment se executa exclusiv cu armamentul artileristic ( în cazul F-16 turcesc cu tunul de bord M61A1-Vulcan, cal. 20mm ) pentru atentionarea echipajului aeronavei care utilizeaza neautorizat spatiul aerian, fara ca aceasta sa fie lovita. Daca si dupa executarea focului de avertisment, echipajul aeronavei refuza intrarea în legalitate, adica schimbarea directiei de zbor pentru a iesi din spatiul aerian, în care nu este autorizata, avioanele militare interceptoare executa foc de nimicire.
Pilotul rus care a supravieÈuit susÈine că Turcia nu a lansat niciun avertisment înainte de a doborî avionul Su-24
http://www.activenews.ro/externe/Pil...l-Su-24-127219
ăpitanul Konstantin Murahtin, unul dintre piloÈii care a reuÈit să se catapulteze Èi să scape cu viaÈă, a declarat pentru o televiziune rusă că avionul său zbura deasupra Siriei Èi nu a violat spaÈiul aerian turc, aÈa cum pretind turcii, relatează The Mirror.
âNu, acest lucru este exclus, nici măcar o secundă (nu a fost încălcat spaÈiul aerian n.t.), cu atât mai mult cu cât noi zburam la o altitudine de aproximativ 6.000 metri sub un cer senin. Este sigur, cum se spune în limbajul nostru (al piloÈilor) âmilion la milionâ. Controlam fără probleme zborul până în momentul când a explodat racheta. Vedeam foarte bine Èi harta Èi ceea ce era faÈa locului, unde este frontiera Èi unde ne aflăm noiâ, a spus pilotul Konstantin Murahtin, la o televiziune rusă, conform Agerpres.
Mai mult, el spune că nu au existat avertismente, înainte de doborârea avionului. Murahrtin a povestit că Ètie regiunea pe care a survolat-o âca în palmăâ Èi că ânu aveam cum să pătrundem în spaÈiul aerian turcâ. Pilotul rus a menÈionat că turcii nu au dat niciun semnal vizual sau radio înainte ca avionul să fie doborât la altitudinea de 6.000 de metri.
Deci, daca ai o slabiciune pentru prosti si ipocriti, poti sa ii admiri pe turci :)