Citat:
În prealabil postat de AlinB
Evident, nu prea te-ai intalnit cu ispita - si asta nu pentru ca te-ar fi ocolit ci probabil pentru ca nu esti capabil sa o recunosti ca atare.
Oamenii cazuti in patimi cel mai adesea stiu ca ceea ce fac e rau, ca nu sunt pe un drum bun si totusi asta nu ii ajuta cu nimic.
Un simplu proces mental ca cele elogiate de tine, cu "natura ultima, blabla" nu ajuta la cine stie ce.
Natura umana e mult mai sofisticata dar budhistii nu au de unde sa stie asta.
|
Este dificil sa precizam in ce proportii sunt repartizate cauzele majore care stau la baza savarsirii raului.
Acestea ar putea fi clasificate in trei:
-nestiinta (inclusiv confuzia - atunci cand vrem sa facem un bine dar facem rau)
-neputinta (stim ca este rau dar nu ne putem abtine)
-placerea (ne place sa facem rau)
Toate trei se regasesc in anumite procentaje in fiecare persoana (raportate la un interval de timp).
Contracararea raului din perspectiva subiectului se imparte in doua:
-cand subiectul aplica antidotul singur / are perceptia ca lupta singur
-cand subiectul aplica antidotul cu puterea Lui Dumnezeu (inlauntru lui functioneaza o Alianta / energiile inimii sunt patrunse de putere divina)
Din cele doua ultima este superioara.
Contracararea raului din perspectiva obiectului care suscita actiunea negativa - a perceptiei acestuia, de asemenea poate fi impartita in doua:
- obiectul poate fi perceput catafatic
- obiectul poate fi perceput apofatic
Din cele doua ultima este mai profunda. Este repede
facatoare de pace - pentru ca se afla pe pamantul ferm al adevarului.