Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75
Natura ultima a oricarui fenomen este abisala. Prin deductie, natura ultima a omului este abisala.
"Abisal" pentru ca nu poate fi atinsa o limita ultima, o granita a realitatii, o esenta identificabila.
Natura ultima a Lui Dumnezeu este abisala.
|
Uite ca scosesi abisalul din maneca ca sa te scoti.
Pana acum cateva postari erai sigur ca e identica cu a lui Dumnezeu, acum cazusi in agnosticism abisal.
Budistii matale n-au o teorie despre cum a aparut omul sau ti-e rusine sa o scoti taman acum in fata?
Eu zic ca au si nu e ca in Sfintele Scripturi (nu alea nesfinte budhiste care sunt inventate de oameni)
Citat:
Din aceasta perspectiva orice forma de exprimare este dificila si poate fi interpretata eronat, fie ca spunem "aceeasi", "oglindire", "existenta" sau "non-existenta".
|
Sau poate recunosti ca ideile tale filosofice sunt eronate nu gresit intelese.
Citat:
Budismul vechi - Theravada - a preferat sa apeleze la cuvantul "non-existenta" pentru a contracara tendinta reflexa catre extrema "existentei", sesizand fluiditatea realitatii.
|
proasta alegere.
te feresti de o extrema si dai in alta.
non-existenta = nu exista.
ce sens are sa vorbesti despre ceva care nu exista
Dumnezu e "non-existent" dupa tine?
Sigur, poti spune ca este
imuabil, dar in nici un caz non-existent, orice ai incerca sa "echilibrezi" nu faci decat sa devii penibil.
Citat:
Aceasta contrarietate (apofatic/catafatica) a fost solutionata intr-un mod remarcabil in sistemul budhist al Caii de Mijloc, oferind perspectiva unei contemplatii corecte, echilibrate asupra realitatii.
|
Poti sa contempli pana iti dai sufletul.
Fara Hristos, mergi in Iad. "The Iad" nu "iaduri" si alte povesti.