View Single Post
  #151  
Vechi 17.12.2015, 13:55:02
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de crisstiann Vezi mesajul
Replica la interviul cu parintele Nicolae Necula (Repetarea Botezului ignoranta teologica)
http://cartearomaneasca.blogspot.ro/...parintele.html
" Dacă credinciosul este în Biserica Romano-Catolică sau Luterană ori Calvină sau aparține altor culte neoprotestante în care se săvârșește botezul în numele Sfintei Treimi și dorește să treacă în Biserica Ortodoxă, acestuia nu i se mai repetă Botezul, el fiind considerat creștin."
1. Este vorba de alt parinte Necula, de la Bucuresti, probabil mai cunoscut decat parintele Constatin Necula, care e la Cluj.
2. Desigur ca ambii parinti Necula au fost afectati de invatatura ecumenista, dar de cea mai ampla, care ii include si pe neoprotestanti (pe care ii considera probabil crestini botezati). Sunt multi preoti care ii considera pe catolici nu cu mult diferiti de ortodocsi (adica filocatolici), dar sunt vehementi impotriva neoprotestantilor. Si foarte putini preoti care ii includ in aceasta fratietate si pe neoprotestanti.
3. Parintele Vulcanescu are partial dreptate, dar greseste intr-un loc, in cazul iconomiei nu se repeta botezul eterdocsilor. Parintele explica gresit iconomia, ca fiind nebotezarea celor ce au plecat din ortodoxie si s-au intors, deci ar fi fost botezati in Biserica Ortodoxa. E surprinzator ca da aceasta definitie, toate textele despre iconomie sunt clare, se vorbeste de botezul savarsit de eretici sau schismatici. Altfel era evident ca cel botezat nu se mai boteaza odata, nu trebuia sa faca subiectul unor hotarari la sinoadele ecumenice. Asta e o alta neintelegere, pe langa cea cu cele doua firi ale Mantuitorului, despre care s-a discutat mult timp pe forum.
Asta nu inseamna ca botezul savarsit in afara ortodoxiei ar fi valid, despre asta vorbeste iconomia.
Reply With Quote