Citat:
În prealabil postat de crisstiann
-asta datorita politicii pro-ecumeniste a patriarhului si a aunor ierarhi
-si datorita poate "sfantului Ardealului", p Boca, care considera biserica papistasa aproape fara greseala...
|
Parintele Nicolae Necula, citat de tine, a fost decan la Facultatii de teologie din Bucuresti, deci cam asta se invata la facultate. La fel si in Transilvania. Parintele Nicolae Necula:
https://ro.wikipedia.org/wiki/Nicolae_Necula
Dar aceasta nu e doar o problema romaneasca, stim ce au facut Patriarhii ecumenici in ultima suta de ani. Iar prima data cand au fost introduse aceste idei in Biserica a fost odata cu enciclica patriarhiei ecumenice din 1920:
http://www.ecum.ro/infoecum/files/en..._ecumenice.pdf
Citat:
În prealabil postat de crisstiann
-"E surprinzator ca da aceasta definitie, toate textele despre iconomie sunt clare, se vorbeste de botezul savarsit de eretici sau schismatici."
-detaliaza, nu stiu ce vrei sa zici
|
Este vorba despre ce spune Parintele Vulcanescu: "Biserica a folosit in anumite perioade iconomia (pogoramant, vezi Sinodul Trulan) in cazul in care mase largi de eterodocsi reveneau la ortodoxie, si atunci, intr-adevar nu se repeta Botezul,pentru ca respectivii fusesera botezati in Biserica ortodoxa si apoi au parasit Biserica Ortodoxa si iarasi au revenit, si intr-adevar in aceste conditii Botezul nu se repeta, fiind unul in Biserica cea Una."
Dar nu aceasta este iconomia, ci nerepetarea botezului (sau a altor taine) savarsit in afara Bisericii. E evident ca botezul facut in BO nu se repeta, nu era nevoie de vreo iconomie. La sinoade sunt mentionate gruparile eretice ale caror botezuri nu se mai repeta si al carora se repeta. Chiar si Sf. Vasile, in canonul amintit de parintele Vulcanescu spune acest lucru. Parintele nu a inteles exact aceste lucruri si le-a potrivit dupa cum a inteles. Chiar si arienilor nu li se repeta botezul, desi nu credeau in divinitatea lui Iisus, doar pentru ca spuneau formula corecta. In schimb botezul facut in afara Bisericii nu este valid, doar cand cuiva care vine in Biserica i se poate aplica iconomia (sau nu, in alte regiuni).
Citat:
În prealabil postat de crisstiann
-"..cea cu cele doua firi ale Mantuitorului, despre care s-a discutat mult timp pe forum."
-pai da sunt 2 firi,dar nu 2 persoane...
|
Despre asta am scris tot ce era de spus la subiectul respectiv. Nu sunt doua persoane, sunt doua firi, adica Dumnezeu si Om in aceeasi persoana. Intentionam sa-i scriu si Parintelui Vulcanescu despre asta, dar n-am mai apucat.