Citat:
Īn prealabil postat de florin.oltean75
Ahilp, "rugaciunea isihasta" nu a fost explicata in Evanghelii. O comoara de rugaciune. De exemplu "introducerea mintii in inima" (odata cu inspiratia), recitarea smerita acolo, caldurile si atragerile inlauntru...
Modul in care omul se roaga astfel se invata dupa indrumare dar si proprie experienta. Implica observatie, staruinta, reglare...Omul se nevoieste si experimenteaza - cea mai folositoare lucrare, pana cand aceasta se face de una singura - ca un motor care se ambaleaza la manivela.
Asta pentru cei ce vor sa fie tot timpul cu inima si vederea in Dumnezeu. Sa nu scape ochiul cu pofta cautatoare in lume.
Modul in care ar trebui sa percepem lumea inconjuratoare este o lucrare asemanatoare. Aceasta vedere corecta a fenomenelor ne despatimeste ochiul launtric. In caz contrar, orice simtire, chiar de pare sfanta, orice lumina sau aratare fie lumeasca, fie nelumeasca, ne poate insela cu usurinta.
|
Florin, toti isihastii s-au sprijinit pe Biblie si pe Traditie cand au purces la drumul rugaciunii.
Sunt nenumarate versete in care ni se preda rugaciunea.
Revezi, de pilda, "Pelerinul rus" unde sunt deja facute multe trimiteri. Mai sunt si altele, in alte carti...
Toate tehnicile din lucrarea rugaciunii si toate invataturile dezvoltate de Invatatori sunt din Miezul (Samburele, Izvorul) Scripturii si din Traditie.
Cerceteaza! Cunoaste ca asa este!
(Vezi de pilda in "Filocalia", in "Sbornicul" sau in alte carti specifice...)