Citat:
Īn prealabil postat de AlinB
Este chiar si in presa, dar cine sa ia aminte?
http://www.financiarul.ro/2013/03/27...eierului-uman/
8 efecte ale televizorului asupra creierului uman
etc.
Ideea e ca orice lucru care e in dezvantajul omului, daca vine insotit de o placere, nu mai este perceput ata de negativ ba chiar dimpotriva, efectele negative sunt vazute ca fiind ceva minimal, secundar si perfect acceptabil.
Mai sunt si alte exemple:
1. telefonia mobila - omul e impacat cu monitorizarea & localizarea in schimbul confortului comunicarii.
2. facebook -ul = spovedanie si indosariere online, dar omul e impacat ca astfel are iluzia socializarii, popularitatii, etc.
Exista chiar un caz recent in care infractorii au fost prinsi prin..monitorizarea conturilor lor de facebook, unde postau poze cu locurile unde se aflau, aveau chat -uri despre ce spargeri au dat, cum au scapat de politie, etc.
3. alte servicii online, chiar si un forum cum e asta.
4. de ce nu internetul in general..
5. etc.
|
Alin, e vorba despre captarea atentiei. Se poate face prin orice obiect.
Dar e vorba si despre tipul de stimulare care se realizeaza prin acel obiect. Vezi complexitatea stimularii prin jocuri pe calculator etc.
In fine, si poate ca aici e punctul crucial, e vorba despre:
a) ce tip de mesaj are acces in psihismul nostru profund:
b) ce tip de postura (sufleteasca) solicita stimularea respectiva. In ce fel suntem sugestionati sa participam la intalnirea cu stimulul respectiv (film, joc, emisiune TV etc.).
De obicei, mijloacele moderne tip media ne pun in postura de consumatori pasivi (iar asta duce la tampirea consumatorului) sau de slujitori pentru cauze straine (asta aducind si mentinind alienarea omului).