View Single Post
  #214  
Vechi 19.02.2016, 13:38:16
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

"Ziua a Patra a facerii dă multă bătaie de cap celor ce ar dori să aranjeze cele Șase Zile în cadrul evoluționist, căci lucrul acesta este cu totul imposibil de făcut dacă soarele a fost creat într-adevăr în Ziua a Patra.

Iată de ce apologeții interpretării evoluționiste sunt nevoiți să creadă că soarele a fost de fapt făcut în Ziua întâi, laolaltă cu cerul, și doar a apărut în Ziua a Patra - chipurile, după ce învelișul de nori al pământului din primele trei zile s-ar fi ridicat.

Dar trebuie să ne amintim din nou că primele capitole din Cartea Facerii nu istorisesc dezvoltarea naturală a pământului după legile ce guvernează dezvoltarea sa în prezent, ci istorisesc începutul miraculos al tuturor lucrurilor. Nu avem voie să rearanjăm Zilele Facerii spre a se potrivi cu teoriile noastre; ci, mai curând, ar trebui să ne smerim cugetul, astfel încât să înțelegem ce spune de fapt textul sfânt. Și în acest caz, ca întotdeauna, Sfinții Părinți sunt cheia înțelegerii. Cum au înțeles ei Ziua a Patra?

Sfinții Părinți sunt cu toții de acord când afirmă că soarele și luminătorii cerului au fost făcuți în Ziua a Patra - nu doar au apărut atunci. Nu există nici un motiv pentru care Părinții, dacă textul Facerii ar fi îngăduit-o, să nu fi acceptat explicația, mai "firească" aparent, că lumina soarelui a luminat primele trei zile ale facerii, însă globul soarelui a devenit vizibil de pe pământ doar în Ziua a Patra. Faptul că ei resping cu toții explicația aceasta însemnă că textul Facerii nu o îngăduie.

Sfântul Ioan Gură de Aur scrie: "Dumnezeu a creat soarele în ziua a patra, ca să nu socotești că datorită lui avem ziua."

("Cartea Facerii, Crearea Lumii și Omul începuturilor", Cuv. Seraphim Rose,pag. 86)

Last edited by ovidiu b.; 19.02.2016 at 13:40:19.
Reply With Quote