Subiect: secte
View Single Post
  #61  
Vechi 21.02.2008, 16:21:22
litanul litanul is offline
Member
 
Data înregistrării: 15.08.2007
Mesaje: 75
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Iustin44
1. Să ne temem, deci, ca nu cumva, câtă vreme ni se lasă făgăduința să intrăm în odihna Lui, să pară că a rămas pe urmă cineva dintre voi.
2. Pentru că și nouă ni s-a binevestit ca și acelora, dar cuvântul propovăduirii nu le-a fost lor de folos, nefiind unit cu credința la cei care l-au auzit.
3. Pe când noi, fiindcă am crezut, intrăm în odihnă, precum s-a zis: "M-am jurat întru mânia Mea: nu vor intra întru odihna Mea", măcar că lucrurile erau săvârșite de la întemeierea lumii.
4. Căci undeva, despre ziua a șaptea, a zis astfel: "Și S-a odihnit Dumnezeu în ziua a șaptea de toate lucrurile Sale".
5. Și în același loc, zice iarăși: "Nu vor intra întru odihna Mea!".
6. Deci, de vreme ce rămâne ca unii să intre în odihnă, iar aceia cărora mai dinainte li s-a binevestit, pentru nesupunerea lor, n-au intrat,
7. Dumnezeu hotărăște din nou o zi, astăzi rostind prin gura lui David, după atâta vreme, precum s-a zis mai sus: "Dacă veți auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoșați inimile voastre".
8. Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi de odihnă.
9. Drept aceea, s-a lăsat altă sărbătoare de odihnă poporului lui Dumnezeu.
10. Pentru că cine a intrat în odihna lui Dumnezeu s-a odihnit și el de lucrurile lui, precum Dumnezeu de ale Sale.
11. Să ne silim, deci, ca să intrăm în acea odihnă, ca nimeni să nu cadă în aceeași pildă a neascultării,

In Biblia voastra scrie la Evrei 4,8 'Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o alta zi ca cea de sabat.
E foarte clar textul care vorbeste de o alta zi ca cea de sabat. Plus ca Apostolii se intalneau in ziua I a saptamanii pentru frangerea painii (Fapte 20, 7-12, I Cor 11,20-22)

Nimeni deci să nu vă judece pentru mâncare sau băutură, sau cu privire la vreo sărbătoare, sau lună nouă, sau la sâmbete,
17. Care sunt umbră celor viitoare iar trupul (este) al lui Hristos.

Ce vrei mai clar ??
Un lucru de lamurit: noi nu avem "Biblia noastra"; folosim traduceri ortodoxe. Subiectul zilei de odihna este destul de dezbatut dezbatut in alt topic: "Secte si culte" - "Despre cinstirea duminicii". Vreau doar sa lamuresc ceva ce nu stiu daca vei gasi in acel topic. Sa luam in context versetul din epistola catre coloseni (sa vezi ca nu este chiar asa de clar): "Stergând zapisul ce era asupra noastrã, care ne era potrivnic cu rânduielile lui, si l-a luat din mijloc, pironindu-l pe cruce. Dezbrãcând (de putere) începãtoriile si stãpâniile, le-a dat de ocarã în vãzul tuturor, biruind asupra lor prin cruce. Nimeni deci sã nu vã judece pentru mâncare sau bãuturã, sau cu privire la vreo sãrbãtoare, sau lunã nouã, sau la sâmbete, Care sunt umbrã celor viitoare iar trupul (este) al lui Hristos."(Coloseni 2:14-17) Se vorbeste de un zapis care ne era imptriva cu randuielile lui."Si a zis: "Luaþi aceastã carte a legii si o puneþi de-a dreapta chivotului legii Domnului Dumnezeului vostru si va fi ea acolo mãrturie împotriva ta."(Deuteronom cap 31:26). Acel zapis a fost pironit pe cruce. Ce continea acel zapis? Se stie ca in Vechiul Testament se vorbeste de Legea lui Dumnezeu (cele 10 porunci- scrise pe piatra de Insusi Dumnezeu) si legea lui Moise-scrisa pe zapis (ex: Daniel 9:10,11,13, faptele Apostolilor cap. 13:39)). Legea lui Moise (care era tot de inspiratie divina) continea reguli, sarbatori, sabate ceremoniale (dar nu cele de ziua a saptea, care sunt cuprinse in porunca a 4-a), pedepse,etc. Acestea au fost valabile pana la rastignirea Domnului Iisus Hristos. Atunci s-au desfiintat. Dar nu s-a desfiintat nici una din poruncile scrise pe piatra (care se afla in chivot, nu langa). In epistola catre coloseni se vorbeste despre sabatele ceremoniale nu depre ziua a saptea (care este un simbol al creatiei nu al venirii Domnului Iisus Hristos). Este eronata traducerea care da de inteles ca ar fi vorba de ziua sfintita de Dumnezeu pe vecie, ziua a saptea a saptamanii. Capitolul 4 din epistola catre evrei cred ca este destul de bine dezbatut in topicul amintit mai sus.
In alta ordine de idei: e adevarat ca s-a facut frangerea painii in prima zi a saptamanii (la inceput se facea in fiecare zi). Se mai faceau probabil si alte lucruri in prima zi a saptamanii. Dar tot nu inteleg: ne-a spus Domnul Iisus Hristos ceva depre aceasta zi? A sfintit Dumnezeu aceasta zi a saptamanii? Am urmarit o emisiune inregistrata referitoare la porunca a 4-a. Erau invitati trei lideri religiosi (un ortodox, un catolic si un baptist- asa am retinut). Cam o ora a durat emisiunea in care au incercat sa demonstreze de ce se serbatoreste ziua intaia a saptamanii. Mi-a placut ca au repetat de multe ori expresia "conform traditiei" si au avut decenta sa nu spuna niciodata "conform Scripturii noi sarbatorim ziua intaia a saptamanii". Macar atat. Tot e ceva.
Reply With Quote