View Single Post
  #11  
Vechi 26.05.2016, 19:06:17
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Cu respect, atrag atenția asupra unei greșeli. Nu mă refer la cea gramaticală, ci la cea teologică. Păi fratele meu drag, dacă mărturisirea se face corect ”unii altora”, de ce în realitate se efectuează într-un singur sens (de la mirean la preot)?
Dacă ai fi citit istorie creștină și dacă ai fi studiat teologie și ai fi evitat să studiezi erezie, ai fi știut răpsunsul la întrebarea asta a ta și la majoritatea altele.
Dar niciodată nu-i târziu. Și în al 11-lea ceas, Domnul te iubește, te așteaptă, te cheamă, prin noi creștinii, prin care lucrează Domnul.

Îți recomand cartea de mai jos.



Ți-aș spune să mergi să citești în cartea aceasta, dar fiindcă are peste 1000 de pagini și pentru că știu că lanțurile cu care e legată mintea ta, nu-ți îngăduie și nu vei citi, de aceea, îți voi scrie pe scurt, ceea ce este explicat în amănunt în câteva sute de pagini din "Canonul Ortodoxiei" și din alte izvoare, cronici, manuscrise, papirusuri, suluri, pergamente, dovezi istorice, aduse de arheologi, istorici, amintite în cartea de mai sus și alte studii și pe care eu le-am răsfoit.

Deci îți dau și undița, îți pescuiesc și peștele. Poate te vei trezi...

Pentru că creștinii, când își mărturiseau păcatele unii altora, fiind un lucru public care avea loc în timpul Sfintei Liturghii unde avea acces oricine orice om, erau mulți oameni de rea credință și rea intenție, care mergeau apoi și pârau, spuneau păcatele care le auzeau rostindu-se unii altora, defăimau, înfloreau, mințeau, mărturii mincinoase adesea, și creștinii erau arestați, bătuți sau uciși, căci păcatul chiar era real, unii creștini foarte săraci, chiar furau o pâine sau altceva pentru copii lor. Mai ales în Biserica primelor 3 secole, când creștinii erau prigoniți, se infiltrau ușor oameni cu intenții rele, în catacombele unde se adunau creștinii să săvârșească Sfânta Liturghie, sau prin păduri, munți, și alte locuri. Și apoi după anul 313, în Bisericile efective ca clădiri (când Biserica s-a ridicat la suprafață și nu s-a mai ascuns) din nou se repeta faptele josnice ale unor oameni.

Chiar unii "creștini", sau "iude", dragii de ei, care purtau ură sau invidie pe alți creștini, sau le vroiau femeile, sau averea, sau țarinile, pământurile, îi forțau la datorii, sau alte fapte demonice, erau plătiți de ofițeri sau de alți oameni ai statului, sau de bună voie mergeau și spuneau, sau pur și simplu spionau, și deturnau, după propriul interes, pe cei cărora le auzeau spovedania.

De aceea, rolul diaconilor și soțiilor lor, diaconițele (femei care niciodată nu intrau în Sfântul Altar), la început nu era acela de a rosti mereu ectenii, cât și acela de a se plimba efectiv prin Biserică și orice loc unde se adunau creștinii și săvârșeau Sfinte Slujbe și de a spune creștinilor să nu vorbească între ei, să țină liniște, să se roage, sau căutau și simțeau duhul acelora care veneau la spionat, să pârască spovedaniile, din diverse interese sau patimi și îi dădea afară din Biserică.

Da, diaconii și diaconițele, pe lângă rolul de a catehiza poporul, de a le fi mărturisitori (nași) la botez, la cununie, sau alte slujiri ce le aveau, aveau și misiunea, ascultarea de a fi un fel de polițiști prin Biserică, un fel de paznici.

Până la Sfintele Sinoade Ecumenice 1 și 2, deci anii 325 și 381, și alte Sfinte Sinoade locale, când se dau Sfinte Canoane și se hotărăște că e prea periculos pentru creștini să-și spună păcatele în fața sutelor de oameni, printre care nu toți doreau mântuirea și îndumnezeirea, ci erau și trimiși sau de alte interese.

Și s-a hotărât ca creștinii să-și mărturisească păcatele numai preotului, care era unsul lui Hristos, prin Duhul Sfânt și punerea mâinilor, deci nu oricine era preot și nu oricine avea puterea de-a lega și dezlega păcatele creștinilor, ci doar preotul lui Hristos.
Oricum, tot preotul, era cel care rostea rugăciuni de dezlegare și atunci când erau rostite păcatele în masă unii altora între sutele de creștini și tot preotul, era cel care prin sfintele rugăciuni și harul ce-l are, dăruia dezlegarea și iertarea de păcate dorite, tuturor celor care și-au mărturisit păcatele, după puterea dată lui de la episcop, primită de la Apostoli, primită de la Hristos prin Duhul Sfânt Mângâietorul, care de la Tatăl purcede.

Tot atunci s-a hotărât pe lângă spovedania (mărturisirea) care să fie între preot și creștin, și ca diaconii să nu mai facă pe polițiștii prin Biserică, ci doar să slujească împreună cu preotul la Sfintele Slujbe, și diaconițele la fel, să se oprească din a mai face pe paznicele și să fie doar în strană, sau în cor, iar cu timpul s-a desființat chiar și numele de diaconițe, din cauza aroganței și slavei deșarte, multor femei diaconițe și din cauza de a nu avea pretenția să slujească precum preoții și soții lor, diaconii, în Sfântul Altar, să nu pună mâna pe Sfintele Trup și Sânge ale Domnului, datorită multor versete Scripturistice, precum: "femeia să tacă în Biserică", sau din cauza scurgerii de sânge și alte lichide femeiești lunare și astfel s-a permis apoi cu dezlegare și binecuvântare, la orice femeie, să cânte în strană, în cor, să rostească Apostolul, să catehizeze, să fie mărturisitoare (nașe) etc.

Și până azi a rămas la fel, și până la sfârșitul veacurilor va fi la fel. Și e bine așa. E sfânt așa, fiind învățături date prin Duhul Sfânt, prin gurile și mâinile Sfinților, episcopi, preoți, monahi, pustnici, adică a Sfinților Părinți, care provin din Apostoli, din Hristos, din Sfânta Treime.
Hotărârile acestea nu se luau de unul singur, ci în mai multe Sfinte Sinoade, unde se adunau mulți episcopi, preoți, deci păstori, în numele lui Hristos, se urmăreau obligatoriu să fie hotărâri biblice mai ales și din învățăturile prin viu grai, care au fixat încă de la Apostoli practicile creștine, cu mult înainte de a exista Biblia, dar toate cu fundament biblic.

Ți-aș mai scrie, dar îți ajung picăturile acestea. Luptă-te cu duhul, cu voința ta, descoperă tu singur cuvântul, zdrobește-ți inima și ființa pentru iubire, smerenie, ascultare, slujire, răstignire, crede, primește, mărturisește în adevăr, împotriva învățăturilor mincinoase ale eresurilor, și astfel, vei învia și vei fi viu.

Atât de simplu.

Slavă Ție, Doamne, slavă Ție.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 26.05.2016 at 20:01:04.
Reply With Quote