Subiect: Monahism
View Single Post
  #40  
Vechi 23.02.2008, 12:35:20
alynnna alynnna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.12.2007
Mesaje: 385
Implicit

Cuvântul "călugăr" vine de la grecesul "kalos gheron" și înseamnă "bătrân frumos". Bătrân frumos! Este un ideal! Să fii bătrân uneori este un avantaj, alteori este un handicap. Bătrânețea vine diferit la oameni. Unii ajung bătrâni cu cuviință, alții ajung la o bătrânețe pe care poporul o exprimă în versurile: "Bătrânețe haine grele/ Ce n-aș da să scap de ele".
Un călugăr adevărat trebuie să fie "bătrân frumos"! Fie că este la tinerețe, fie că este la bătrânețe, trebuie să aibă o frumusețe sufletească; fără să se mai împiedice în nimicurile veacului acestuia, fără să îmbătrînească și patimile lui cu el, ci să lichideze tot ce mai are de lichidat. În loc de patimi să ajungă la virtuți, să fie un om odihnitor, un om care nu a trăit degeaba, un om care aduce ceva în conștiința altora.Călugăria, în general, nu este înțeleasă de oamenii care nu au o înclinare religioasă deosebită. Sunt puțini părinții care-și doresc să fie copiii lor călugări. Nu s-ar putea zice că numai atunci poți să te faci călugăr, când părinții sunt de acord cu asta, pentru că părinții nu sunt de acord. Până la urmă acceptă o situație, dar nu o doresc și, în cazul acesta, urmând lui Dumnezeu, ai putea zice că ești pe o treaptă superioară, nu se mai pune problema cinstirii părinților, pentru că îi cinstești prin faptul că ești călugăr. A fi călugăr este o cinste ce se răsfrânge și asupra părinților. Și chiar dacă nu înțeleg lucrul acesta, ei sunt cinstiți ca părinți ai unui călugăr. Nu se face dintr-o răzvrătire pornirea la călugărie, nu se face dintr-o oponență față de părinți, ci se face dintr-o apropiere față de Dumnezeu, dintr-o râvnă pentru Dumnezeu și, în cazul acesta, părinții nu mai trebuie să fie implicați, nu mai trebuie să fie ca o piedică.Călugăria ortodoxă este o călugărie în anonimat. Toți cei care se afirmă pe ei prin călugăria însăși, nu știu ce-i lepădarea de sine și nici ce este începutul cel bun. Există posibilitatea unei afirmări în călugărie și prin călugărie; aceasta însă nu duce la desăvârșire, ci la înrăutățire. Călugăria fără lepădare de sine, fără ascultare, fără smerenie nici nu există. Am putea spune că de fapt, călugăria încetează cu fiecare încălcare a voturilor monahale.
Ceea ce mă nemulțumește pe mine personal este că mulți dintre călugări nu au virtuți sociale și că nu se realizează în călugărie virtuțile sociale cum se realizează în viața de familie.Ceea ce ne lipsește nu sunt îndrumările, căci de acestea avem destule, ci ne lipsește o angajare reală, un mediu favorizant înnoirilor, o râvnă pentru mai mult și mai bine. Înnoirea monahismului nu se poate face prin dispoziții venite de sus, nici prin îndrumări date de mai-marii noștri, ci ea trebuie făcută cu mijloacele pe care le avem la mănăstirile noastre, cu oamenii capabili de mai mult și de mai bine.Între necălugărie și călugărie nu există graniță.
Răutatea e o negare a călugăriei. Bunătatea e o afirmare a călugăriei. Așa că dacă le doresc ceva tuturor călugărilor, atât pentru ziua de astăzi, cât și pentru cealaltă vreme a vieții lor, le doresc din toată inima să fie buni ca să se asemene cu Bunul Dumnezeu.
Mantuirea este un dar si ca orice dar se primeste si in functie de jertfa noastra. Nu asi merge in manastire dar asi vrea sa fiu cu trupul in lume si cu inima in manastire.:)
Reply With Quote