Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63
Cu cat altitudinea este mai mare, cu atat este acceleratia gravitationala mai mica. Asta inseamna ca aerul este mai putin dens, deci, daca nu schimbi nimic in timpul zborului, si avionul urca un pic, o sa intalneasca aer mai putin dens, deci o sa coboare inapoi la nivelul initial.
Scuze, nu pot intreba un profesor, e vara.
|
Adică vrei să spui că pe munte sau în balon sau în avion cîntărești mai puțin? Nu cred. Accelerația gravitațională este aproape constantă și așa este și definită ca un cîmp gravitațional uniform și constant ce se manifestă pînă sus... pînă la linia de la care brusc nu mai ai niciun fel de accelerație gravitațională și plutești prin navete sau sateliți sau stații spațiale nemaifiind atras de nimic în jos ca să cîntărești ceva pe cîntar și asta se vede că e așa în filmele respective făcute de la bordul navelor spațiale iar navetele nu sunt foarte departe de pămînt ci la cîțiva zeci-sute de km. Dacă ar fi așa cum spui tu, atunci la orice distanță te-ai afla de pămînt, nu ar apare fenomenul imponderabilității oricît te-ai ridica decît s-ar diminua treptat greutatea măsurată pe un cîntar dar oricît te-ai depărta tot ar fi ceva, măcar un gram-două, lucru care nu se întîmplă în realitate deci spui niște bănuieli și niște teorii de ale tale așa cum ai fost învățat tu să crezi în ele.
Mai mult, deasupra nu densitatea aerului scade în asemenea măsură încît să existe goluri de aer sau zone vidate sau spații mai mari între particulele de aer ci acolo sus stau particulele unele lîngă altele la fel ca mai jos unde particulele au greutate mai mare. Deci densitatea crește mai jos din pricina că mai jos particulele sunt mai comprimate unele față de altele ocupînd un volum mai mic pe cînd sus ele tot lipite stau unele față de altele dar ocupă fiecare un spațiu mai mare și nu că e mai rarifiat aerul de parcă am avea zone de vid sau particule mai puține de aer într-un vid mai pronunțat. Nu e vid ci pînă la linia de imponderabilitate scade presiune din pricina straturilor mai puține care apasă aerul iar dincolo de ea nu este vid ci este aer care nu mai este apăsat de niciun strat superior ci are libertatea aerul să meargă în ce direcție este el suflat sau apăsat de aripi.
Deci nu există o rarifiere a aerului așa cum presupui decît o scădere de presiune și rarifierea rezultă eventual din această scădere de presiune căci acolo unde avem o presiune mai mare este comprimat și aerul deci fiecare particulă de aer ocupă un volum mai mic dar toate particulele sunt unele lîngă altele și nu există spații goale și vidate cum crezi dumneata ca să cazi ca prostul printre particulele de aer sau să cazi în goluri de aer căci nu sunt goluri de aer ci sunt curenți ascendenți sau descendenți și tu te trezești căzînd de parcă nu ar fi aer pe ce să se susțină avionul cînd defapt e un curent de aer descendent și de asta ai impresia că nu te mai poți susține și vezi cum cazi și zici că e gol de aer. Dar cum să fie așa ceva, cum să poată exista un gol de aer? Oare nu l-ar împinge presiunea afară din straturile de aer dacă ar exista acel gol? Nu s-ar umple el cu aer? Doar o explozie poate duce la apariția unui gol de aer dar el dispare rapid prin umplerea lui cu aer datorat presiunii. Poate doar în spațiu ar putea exista goluri de aer în urma unor explozii dar și acolo sunt curenți de aer care duc la umplerea rapidă a golurilor.
Așa că nu te scuza pentru că experimentul e clar: avioanele militare lansate de pe portavioane merg cu mare viteză drept la cîțiva metri de mare avînd direcția reglată cu giroscopul deci fără să țină seama de gravitație sau de altitudine și după sute de km dacă măsoară distanța față de mare ea este identică cu cea de la plecare deci e clar că nu există nicio curbură a pămîntului și asta o știe orice pilot militar de F16 sau F32.