Citat:
În prealabil postat de Iustin44
Noi ortodocsii punem mare pret pe rugaciunile facute pentru toata lumea:
'1. Va indemn deci, inainte de toate, sa faceti cereri, rugaciuni, mijlociri, multumiri, pentru toti oamenii,
2. Pentru imparati si pentru toti care sunt in inalte dregatorii, ca sa petrecem viata pasnica si linistita intru toata cuviosia si buna-cuviinta,
3. Ca acesta este lucru bun si primit inaintea lui Dumnezeu, Mantuitorul nostru,
4. Care voieste ca toti oamenii sa se mantuiasca si la cunostinta adevarului sa vina.
5. Caci unul este Dumnezeu, unul este si Mijlocitorul intre Dumnezeu si oameni: omul Hristos Iisus,'(I Timotei 2,2-5)
Sensul de Mijlocitor intre Dumnezeu si oameni nu exclude 'rugaciunile si mijlocirile pentru toti oamenii'.
|
Orice crestin este indemnat sa aiba partasie si impreuna simtire cu semenii sai. Sunt cunoscute versetele citate si cred ca sunt destul de clare. Si totusi "Unul este Dumnezeu, unul este Mijlocitorul intre Dumnezeu si oameni: Omul Hristos Iisus". "Unul este": pe cine exclude aceasta expresie? As fi curios de niste versete, din Noul Testament, care sa ma convinga ca este corect sa ne inchinam la Sfinti, la mama Domnului Iisus Hristos, la ingeri. De ce din Noul Testament: daca apostolii au incurajat astfel de inchinare, incep si eu sa fac la fel. Dar daca nu...?
P.S. "Vorbim" si despre celelalte teme. Pe curand. Pacea Domnului Iisus Hristos sa fie cu noi.