Citat:
În prealabil postat de catalin2
De fapt, fara sa stii, ai adus niste argumente care sustin teoria lui Igor, nu o combat. Pentru ca tu ai inteles, in mod gresit (si ciudat, in acelasi timp) , ca Igor ar sustine ca Duhul Sfant intra in totalitate in acel lucru, dar Igor nu spune ca Duhul Sfant e limitat sau nu e omniprezent.
|
Asta, după părerea ta, care este evident greșită.
Emilian (nu Igor, îl cheamă Botoș Remus Emilian) a susținut că Duhul Sfânt "INTRĂ" în diverse obiecte sau animale (prosoape, măgari ș.cl.).
Logica elementară ne spune că dacă ceva INTRĂ în altceva, atunci înainte de momentul intrării acel ceva nu se afla acolo, iar asta contrazice direct atributul omniprezenței divine.
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Omniprezent ar putea sa insemne si ca se afla in toate lucrurile, deci si in obiecte si animale, cum spune Igor.
|
Asta dacă înțelegi greșit atributul omniprezenței. Omniprezența divină nu înseamnă că Dumnezeu se află pretutindeni în Creație, din punct de vedere material sau temporal, tocmai pentru că Dumnezu transcede timpul și spațiul, acestea fiind categorii care nu I se aplică. După cum a spus cineva, nu-mi aduc acum aminte cine: "Centrul lui Dumnezeu este peste tot, circumferința Lui, niciunde".