View Single Post
  #469  
Vechi 28.07.2016, 23:08:24
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Viața Maicii Domnului în Tradiția Bisericii și în poveștile românești :


Sfinții Ioachim și Ana nu au avut copii până la bătrânețe. Așa că, deși erau drepți, credincioși și milostivi, jertfa lor, conform obiceiului iudeu, era primită ultima la templu. Îndurerat, Ioachim a plecat în pustie, să se roage Domnului pentru necazul său. Ana a rămas acasă în rugăciune. I s-a arătat îngerul Domnului, spunându-i că va naște o fiică preabinecuvântată, prin care se va dărui mântuire lumii. Apoi, îngerul Gavriil i-a dat vestea cea bună și lui Ioachim.
După naștere, copila a fost crescută de părinți până la trei ani, când a fost dusă la Templu, după făgăduință. Plin de Duh Sfânt, preotul Zaharia a dus-o pe Fecioara Maria în altar, în Sfânta Sfintelor, acolo unde nu avea voie nici o femeie. 12 ani a stat Fecioara Maria la Templu, rugându-se și lucrând. Se spune că, în tot acest timp, îngerii au hrănit-o pe Preacurata numai cu hrană îngerească.
Când a crescut, preoții au vrut să o căsătorească, după cum era datina, dar Sfânta Fecioară a refuzat, mărturisind că a făgăduit să-și închine viața Domnului. Atunci, preoții au hotărât să-i aleagă drept soț ocrotitor pe acel bărbat vârstnic, credincios, al cărui toiag pus în Sfânta Sfintelor peste noapte va înverzi. Așa i-a fost ales drept logodnic Sfântul Iosif.
Iosif a dus-o pe Maria în Nazaret, ca stăpână a casei și a familiei sale. Deși de neam împărătesc, Iosif era dulgher sărac. Maria trăia retrasă, ca la Templu. Dar, deși era obișnuită din Templu să vorbească cu îngerii în rugăciune, vestea cea bună adusă de Arhanghelul Gavriil a uimit-o. Totuși, a acceptat să se facă voia Domnului, învrednicindu-se, prin smerenie, să devină mama Mântuitorului întregii lumi.
O poveste românească spune că Fecioara Maria s-a dus la fântână să aducă apă. Acolo a găsit o iconiță nespus de frumoasă. A luat-o, să o arate părinților ei, dar a văzut-o vizitiul lui Irod și a vrut să i-o ia. Ba a legat-o și de cai, să o rupă, să-i rămână iconița. Maria a scăpat, caii s-au speriat și au fugit. S-a întors veselă acasă, dar n-a mai găsit iconița în sân, unde o ascunsese. Dar de la acea iconiță a știut că o să nască un prunc…
Îngerul Gavriil o anunțase pe Maria că Elisabeta va naște și ea un prunc, deși era în vârstă. Maica Domnului s-a dus să o vadă și pruncul a săltat în pântecele Elisabetei. Plină de Duh Sfânt, Elisabeta a proorocit venirea lui Dumnezeu în trup. Dreptul Iosif a fost tulburat observând că Maria va naște un prunc, dar îngerul i s-a arătat și a confirmat zămislirea Domnului de la Duhul Sfânt.
Apoi, Iosif și Fecioara Maria au fost nevoiți să meargă la Betleem, pentru recensământul făcut de romani. Lângă Betleem, într-un staul amenajat într-o peșteră, S-a născut Mântuitorul lumii.
Povestea spune că, în Vifleem, Maica Domnului a nimerit la casa lui Crăciun, un om tare rău, și s-a rugat să-i dea și ei un locușor, să nască. Crăciuneasa, miloasă, a primit-o în grajd, de teama bărbatului ei. Aici erau un bou și un cal. Boul a mâncat ce a mâncat, apoi s-a așezat și a prins să rumege. Calul, nesătul, după ce și-a ronțăit porția, a mâncat și fânul cu care Maica Sfântă Îl învelise pe Prunc. Mâniată, Maica Domnului l-a blestemat să nu se sature decât o dată pe an, de Ispas, iar pe bou l-a binecuvântat să mănânce puțin și să fie mereu sătul. Apoi, s-a întors Crăciun și, furios că nevasta a dat adăpost unei străine, i-a tăiat mâinile. Dar Maica Domnului i-a lipit mâinile la loc. Speriat, Crăciun și-a cerut iertare, devenind, se zice, primul creștin…
La patruzeci de zile de la naștere, Maica Domnului s-a dus la Templu pentru curățire, după Legea veche. Sfântul Simeon și Sfânta Proorociță Ana au dat slavă lui Dumnezeu văzându-L pe Prunc, știind că El este Mântuitorul.
La naștere s-au închinat Pruncului trei regi-magi, care i-au adus daruri. Dar de la ei aflase regele Irod de nașterea Mântuitorului și, de teamă că îi va lua tronul, s-a hotărât să omoare pruncii din Betleem, ca să-L omoare și pe El. Dar, înștiințați de înger, Iosif și Maria au dus Pruncul în Egipt, unde au stat până când îngerul le-a îngăduit să se întoarcă.
O poveste spune că, pe drumul spre Egipt, Maica Domnului s-a întâlnit cu niște ostași ai lui Irod. Au întrebat-o ce are în brațe și le-a răspuns că are grâu. Ostașii s-au uitat, dar Pruncul Se transformase în grâu și așa au săpat de primejdie. De aceea, se spune, pe grâu este întipărită fața Domnului Hristos…
A venit apoi vremea predicării Adevărului de către Domnul Hristos, după ce S-a lăsat botezat de către Sfântul Ioan. Maica Sa L-a urmat întotdeauna, slujindu-L și păstrându-I cuvintele în inima ei. Se spune că atunci când Domnul a fost prins, înainte de sărbătoarea Paștilor, Maica Domnului se afla în casa lui Lazăr din Betania. Auzind că Domnul a fost prins, a plecat spre Ierusalim. A ajuns la timp pentru a pătimi împreună cu El, suferind o îndoită sfâșiere: cea de a-și pierde Fiul și cea de a-L vedea pe Dumnezeu umilit, batjocorit și răstignit.
O poveste spune că pe drumul spre Ierusalim Maica Domnului s-a întâlnit cu un lemnar. L-a întrebat dacă nu L-a văzut pe Fiul ei și el s-a lăudat că i-a făcut crucea mare și grea. Atunci Preacurata l-a blestemat să-și câștige greu pâinea. S-a întâlnit apoi cu un fierar, care i-a mărturisit că i-a făcut cuiele, dar le-a făcut mai mici. Pe el l-a blagoslovit să-și câștige ușor banii. O broască a încercat să o aline și i-a povestit durerea ei de mamă care și-a pierdut feciorii. Numai unul îi rămăsese, urât, cu ochi bulbucați… Dar Maica Domnului a surâs o clipă și a binecuvântat broasca să trăiască numai în apă bună de băut și să nu putrezească după moarte. A plecat mai departe și din lacrimile ei au răsărit busuiocul și vița-de-vie…
După Învierea Domnului și Înălțarea Sa la cer, Maica Domnului a mai trăit în pace 11 ani, apoi s-a dus la Domnul. Pentru că Sfântul Toma nu fusese de față la înmormântare, mormântul a fost deschis, dar era gol. Trupul ei fusese ridicat la cer, de Fiul ei preaiubit.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote