Aici vezi vsovvvvvvi de ce esti atât de înselat !
1.7. De ce majoritatea oamenilor nu văd și nu simt pe diavoli?
În Rai, Adam și Eva se aflau în comuniune harică cu Dumnezeu și cu îngerii luminii pe care îi vedeau și cu care comunicau. Căderea în păcat a strămoșilor nostri, zămislirea în fărădelegi și nașterea în păcat ne-a făcut incapabili să-i vedem pe îngeri. Lumea nevăzută a duhurilor s-a deschis însă celor curați cu inima (Mt. 5, 8). Pe aceștia demonii nu-i mai pot amăgi.
Pentru ca oamenii să-i vadă pe demoni, ei trebuie să se sfințească și să atingă treapta desăvârșirii creștine. Cu îngăduința lui Dumnezeu au văzut îngeri și oameni care au trăit o viață păcătoasă (exemplu: falsul prooroc Varlam).
Sfinții Părinți spun că pentru un om nepregătit este foarte primejdios și păgubitor să vadă pe demoni. Iată ce spune Sfântul Ioan Gură de Aur: "Câți demoni umblă în văzduh? Dacă Dumnezeu ar îngădui să ne arate chipul lor hidos și respingător, ne-am ieși din minți".
Trupul nostru material este ca un paravan salvator, păzindu-ne de vederea înfricoșătoare a demonilor, care ne-ar duce la șoc psihic și tulburare a minții. Prezicătorii, vrăjitorii și magii, intrând în mod conștient în legătură cu demonii, văd aceste duhuri necurate. Practicarea sistemului antihristic yoga și a altor religii de orientare decăzută și demonică te ajută să ai vedenii de la duhurile necurate, care din păcate sunt crezute că ar fi vedenii dumnezeiești. În legătură cu visele, Sfinții Părinți ai Bisericii Ortodoxe ne-au dat "regula de aur" pentru interpretarea viselor: "să nu crezi în vise și în vedenii".
Arhiepiscopul Inochentie al Hersonului, întrebat fiind de ce mulți oameni nu simt prezența demonilor, a răspuns: "Pentru a simți asupra ta atingerea duhului întunericului, trebuie să fii tu însuți luminos, iar păcatul înseamnă întuneric". Pe o haină albă, curată, se vede orice pată, iar pe o haină murdară, neagră, nu se văd nici petele cele mai mari. Într-un suflet curat, luminos și neprihănit, un singur gând trimis de diavol produce supărare, greutate și durere sufletească. Iar pentru un suflet păcătos, întunecat și plin de pofte, gândurile diavolești sunt imperceptibile sau sunt acceptate cu mare poftă și plăcere. Înseși duhurile necurate caută prin toate chipurile să se facă cât mai puțin perceptibile. Pentru că dacă ar fi ușor de văzut, cei mai multi oameni ar fugi de diavoli. Deci, iată că demonii, dominând tiranic asupra păcătoșilor, caută totodată să-i convingă cu iluzia că ar acționa ei înșiși și că ar fi absolut liberi în toate.
1.8. Lupta creștinilor cu diavolii
Comuniunea harică (unirea mistică) cu Mântuitorul Iisus Hristos izbăvește pe cei credincioși de robia diavolilor, numai în cazul în care credința lor este desăvârșită. Dar pentru că nu toată lumea atinge desăvârșirea, puterea diavolului în lume continuă să-i domine pe cei nedesăvârșiți, pe măsura patimilor lor. La fel se întâmplă și cu cei necredincioși.
Deci numai cei credincioși se pot izbăvi de diavoli, prin puterea lui Hristos, pe care o primesc prin Sfintele Taine, prin rugăciune și prin celelalte fapte bune creștine. Cei care se răstignesc în Hristos, cu patimile și păcatele lor, au putere de a birui pe diavoli. Pentru că numai prin intermediul păcatelor și al slăbiciunilor demonii se lipsesc de sufletul omului. Atâta timp cât omul trăiește în păcate, el este orb și surd față de Lumina Evangheliei.
Sfântul Grigorie de Nissa spune: "…Când ființa noastră a căzut în păcat, Dumnezeu n-a lăsat căderea noastră fără Providența Sa, ci în ajutorul vieții fiecăruia pune un înger, iar pe de altă parte Satana încearcă să facă același lucru, prin mijlocirea unui demon viclean care ar dăuna vieții omenești".
Omul însă, aflându-se între înger și demon, prin el însuși îi dă putere mai mare unuia, față de celălalt, asupra sa. El își alege prin liberă voința sa un învățător (sfătuitor) din cei doi. Îngerul lui Dumnezeu îi îndreaptă gândurile către faptele virtuoase, iar diavolul îl ispitește cu plăcerile materiale, din care nu există nici o nădejde de mântuire.
După cum aflăm din scrierile Sfinților Părinți, omul este acela care, în cele din urmă, face alegerea între bine și rău. Atunci când creștinul colaborează cu îngerul lui Dumnezeu, cu ajutorul Duhului Sfânt va înfrunta ușor pe demoni. Cuviosul Ioan din Carnaf spune că atunci când creștinii rugându-se rezistă cu bărbăție ispitelor, se căiesc pentru păcatele făcute, rabdă cu blândețe ispitele, diavolii se chinuiesc și se ard, dar creștinilor nu le este dat să vadă acest lucru, ca să nu se mândrească.
Rugăciunea, care face ca harul Duhului Sfânt să se reverse asupra omului, unindu-l cu Dumnezeu, îi arde pe demoni, iar aceștia, nesuferind focul haric, fug cu vaiete. Iată de ce, ori de câte ori necuratul duh ne ispitește, trebuie să îngenunchiem la rugăciune, care ne aduce harul lui Dumnezeu și cu care vom fi de nebiruit. În viața liturgică este cunoscută puterea rugăciunii și a tămâiei de a lunga duhurile rele. De asemenea, diavolii sunt arși și alungați de Dumnezeu, care lucrează prin Icoanele Făcătoare de Minuni și prin Moaștele Sfinților.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
|