View Single Post
  #6  
Vechi 29.07.2016, 21:18:15
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Doamne ce om ii explica colegii de o suta de ori ca este vorba despre harul Duhului Sfant, despre lucrarea lui, si el o tine una si buna cu Duhul Sfant care intra in animale si oameni si probabil si in icoane sau prosoapele lui Pavel.
Dumnezeu e prezent in creatie prin lucrarile Sale, nu prin fiinta Sa. Deci nu poate sa intre Duhul Sfant care-i de-o fiinta cu Tatal in om sau in animal, ca atunci omul ar deveni Dumnezeu, ci intra energia necreata sau lucrarea sau harul Duhului Sfant cum se mai spune la noi la moldoveni. :)
Uite iti explica mos Costache, care nu avea doua facultati de teologie ca tine dar intelegea de 10 ori mai bine ca Dumnezeu nu se afla niciunde cu fiinta in creatie. :
http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/nou23.htm
Oh, ce minunat ! :)

Ce frumoasă e măsura părintelui Cleopa... Doamne ce frumoasă... eu un studios, după ce-am citit atât și luptat și experimentat atât, ce n-aș da să am măsura acelui Sfânt Bătrân, care o avea el la 29 de ani ai lui, cât am eu acum. Poate aș fi reușit asta, dacă m-aș fi călugărit de la 14 ani, ca sfinția sa, cu aceași măsură a dragostei sale.
Dragostea lui de la 14 ani, pentru Domnul, a fost mai mare decât dragostea mea pentru Domnul de la 14 ani. Și sigur că pentru asta l-a răsplătit Domnul, cu unul din cei mari duhovnici ai românilor, și Sfânt necanonizat, mai adaog eu.

Dar pentru academiciuni, pentru sceptici, pentru elaborați în gândire, măsura lui, dintro taină simplă, primește o explicație la fel de simplă de la elaborați, și se risipesc pe mai departe în protioarele lor.

Iar eu, studiosul, mereu păcătos și nevrednic de orice măsură, am vrut, la sfatul duhovnicului, să mă pregătesc puțin pentru acei elaborați, pentru a readuce în vânturile moderne, simplificate, învățăturile grele ale Sfinților Părinți. Nădăjduind deci în tot binele :) mă antrenez puțin pe forum.

Revin.

Nu suntem eretici franco-latini / "romano-catolici", aceia nu mai sunt creștini din 1054, și în nebuniile ce le învață și azi, cu "sfânta" inchiziție, cruciade, purgatoriu și alte mișelării demonice, spun și că harul și energiile și darurile Duhului Sfânt, sunt create, deci separate de Duhul Sfânt, slăbind astfel puterea, dimensiunea și izvorârea Duhului Sfânt, chiar lându-i Dumnezeirea, punându-l în creație, săracii hulitorii.

Deci nu putem spune că este harul Duhului Sfânt, fără Duhul Sfânt Însuși, în toiag, în măgăriță, șarpe de aramă, chivot, prosoape, umbră, Sfintele Icoane, Sfintele Moaște. De ce? Fiindcă Duhul Sfânt, nu putea să stea lângă toiag, la o cafea sau ceai, nu? Nu, sigur că nu. Era în toiag, înăuntru, manifestându-se acolo prin harul Său, și suntem convinși de asta fiindcă harul ca energie, nu poate schimba anatomic, molecular, lemnul, să-i dea viață, să-l facă șarpe. Asta numai Duhul Sfânt Însuși poate. Duhul Sfânt, Dătătorul de Viață, cum spune la rugăciunea de invocare a Duhului Sfânt, de la începutul oricărei Sfinte Slujbe, este Cel Ce este în toiag, schimbând proprietățile moleculare ale unui obiect, fără viață, un lemn, să-i dea viață, să-l facă șarpe, sau să lovească cu el stânca, să țâșnească apă, să despartă Marea Roșie în două și altele, prin Duhul Sfânt din toiag.

Deci în lemn era Duhul Sfânt. E limpede? Poate asta măcar am lămurito.

Acum, explic un pic mai mult, pentru mințile mai academice, mai elaborate:

Omniprezența lui Dumnezeu, nu încalcă libertatea omului, dar îi ține viața în el, prin pronia și mila Sa. Când omul dorește și atinge, aduce, înmulțește sfințenia în viața lui, prin dragoste, rugăciune, smerenie și ascultare, Duhul Sfânt, se sălășluiește, locuiește în om, El, Cel Ce Este tot în toate, dar în nimenea nimic, adică nu se confundă Ființa Sa Infinită, omniprezentă, cu creatura finită și limitată, care dorește a se înmulți în Dumnezeu, spre a se dărui cu Dumnezeu sieși și altora, acel om, după un îndelung și elaborat proces de curățire, dar alt fel, în altă lucrare mântuitoare la fiecare om în parte, depinzând de multe criterii ăn unicitatea și irepetabilitatea omului, face pe om templu al Duhului Sfânt, arătându-i sfințenia din alți oameni, sfințenia din Sfintele Moaște a Sfinților, sau sfințenia Sfintelor Icoane, având sfințenia în el, o recunoaște în altă parte unde vede, știe și simte că este sfințenia și pentru smerenie și ascultare, va primi vindecarea luminării, va putea dărui și altora har, celor ce vor vrea să primească, spre ai ajuta la curățirea lor, tot prin dragoste, rugăciune, smerenie și ascultare, îl face vas al lui Dumnezeu, și prin acel har ce i s-a dat în dar, cu pregătirea și capacitățile omului aceluia, Duhul Sfânt lucrează din om, pentru om și oameni, în deplină luciditate și libertate a omului care se sfințește, făcându-l mădular al Bisericii, vindecându-l, să-l poată face vindecător, cu misiunea de a face vindecători pe alții, Duhul Sfânt prin har, în animale și obiecte, lucrează, tot cu scop mântuitor pentru om și pentru oameni, fără să locuiască și să se sălășluiască precum în trupul omenesc, pentru că nu are interes mântuitor, față de nimeni și nimic, decât om și oameni, animalul și obiectul neavând rațiune, sentiment, voință, sfințenie dorită și înmulțită, după terminarea planului, scopului, interesului mântuitor, Duhul Sfânt, tot în toate, și în nimenea nimic, va merge mai departe în evenimente, circusmtanțe, împrejurări, pentru mântuirea oamenilor, deci și prin animale și obiecte, prin timp, cât durează planul mântuitor al Său. Iar prin păcat, omul alungă harul Duhului Sfânt, din el însuși, din animal, din obiect, deci și pe Duhul Sfânt Însuși cu harul Său, Izvorul a tot binele, ce respectă libertatea omului, a cărui mântuire o lucrează. De aceea Bisericile se resfințesc, la fel ca și casele oamenilor, Taina Sfântului Maslu se repetă, ca și a Sfintei Spovedanii și a Sfintei Împărtășanii. Nu am folos spre mântuire să mint, ce vi-am spus e adevărat, e Adevărul, Duhul Sfânt era și în măgăriță, ca în alte animale dacă are scop mânuitor pentru om, altfel nu putea primi grăire rațională cu înțelepciune, arătată, exprimată, în circumstanțele de a salva pe prooroc, sau om, sau oameni. La fel în tot și toate, când are plan mântuitor, Duhul Sfânt, lucrează din acel om, animal sau obiect, pentru om și oameni.

Slavă Ție, Doamne, slavă Ție.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 29.07.2016 at 21:23:18.
Reply With Quote