Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik
Da, amin, să nu ne îmbătăm de vin, să-l bem cu măsură, cum l-a băut Hristos. Preotul când face potrivirea și bea un Sfânt Potir de vin, adică Sfintele Trupul și Sângele Domnului, acolo cum e? Ce e? S-a îmbătat, s-a pilit? Nu numai că nu pățește nimic și e izvor de sănătate pentru suflet, minte și trup, dar cuplurile în Hristos, care se primesc Sfânta Împărtășanie, afară de Aceasta, vor bea vinul întotdeauna cu măsura, cum am amintit mai sus.
Sau ei dacă merg, sunt invitați la o nuntă, ce fac? "Nu, noi nu bem vin, că facem pe sfinții." Sfințenia înseamnă mult, mult mai mult, decât poți gândi în decursul a 80 de ani de viață. Peste orice imaginație... Of...
Și reamintesc și versetul:
"A venit Fiul Omului, mâncând și bând și spun: Iată om mâncăcios și băutor de vin, prieten al vameșilor și al păcătoșilor. Dar înțelepciunea s-a dovedit dreaptă din faptele ei." - Matei 11, 19.
Pe lângă vinul de la Cina cea de Taină din Sfânta Joia Mare a Patimilor, băut de Hristos Domnul, pe lângă vinul băut la Nunta din Cana Galileei, pe lângă vinul ce a băut Domnul, la masă cu vameșii și păcătoșii, pentru care a fost acuzat... pe lângă că așa trebuie să fie creștinii, trebuie să aibe, și vor avea dacă urmează lui Hristos, multă măsură și mult bun simț, duhovnicesc, așa vor bea și ei vinul, precum Domnul și se vor mântui.
Pentru sodomie, la ea sau la el, nu se dă dezlegare pentru divorț, ci se iartă ca o neputință și o cădere, dacă ea/el, cere iertare, se primește și împlinește canonul de îndreptare, și se reprimește în Biserică, după rânduiala duhovnicului, în măsura pocăinței căzutului/căzutei. Dacă sodomia se repetă de mai multe ori și dacă canonul de pocăință și îndreptare nu se respectă, și dacă partea care rămâne în urmă, suferind de amăgire cere divorțul, atunci de dă dezlegarea Sfintei Taine a Căsniciei. Se dezleagă decât în cazul adulterului. Și decât flagrant, nu bănuit, că sunt ispitiri.
Articolul ce l-ai pus aici, soră, nu are nici măcar un singur verset Scripturistic, nu are niciun citat Patristic, nu are un autor cine a scris sau a copiat textul, nu are nici măcar un singur titlu la bibliografie, nu are cartea de unde s-a copiat, o poză a cărții, editura, paginile, nimic, absolut nimic. Cel ce a publicat textul putea pune de la el ce vroia, dar mergem pe bună credință, spunem că n-a pus nimic și luăm textul în întregime de bun.
Părintele Sofian Boghiu, nu încadrează beția la desfrânare, decât sodomia, și am spus în ce circumstanțe se dă dezlegarea Sfintei Taine a Căsătoriei, în cazul sodomiei. Iar asta, pentru oamenii care trăiesc în Hristos, nici nu poate fi vorba.
Fără să mai amintesc de cazul când el, bărbatul/soțul, își sodomizează soția, cu voia ei, sau cu mai puțină voia ei. Acolo-i alt iad, care duce spre alt abis... Dar e un alt caz, unde nu intru nici câtuși de puțin, fiindcă are alte rădăcini, alt trunchi, altă coroană, alte fructe...
Doamne miluiește.
|
Frate, de ce nu-ti place sa joci fairplay ?
1.Mi-ai cerut citat din scripturi si ti l-am dat, de la Apostolul Pavel, cum ca in betie este toata desfranarea.
2. Nu se da dezlegare pentru nimic, nu exista vreo rugaciune a Bisericii in acest sens, nici macar la adulter nu exista rugaciuni pentru divort, deoarece acest pacat repetat si neindreptat duce singur la dizolvarea casatoriei, caci adulterul a cazut din aceasta binecuvantare a lui Dumnezeu pentru casatorie.Caci Dumnezeu nu da binecuvantare la desfrau, ci la infranare si a avea fiecare sotul si sotia lui.
Orice pacat se iarta prin pocainta si femeia trebuie sa accepte continuarea convietuirii cu adulterul (sau sodomitul, etc)si sa se impace cu el, daca acesta se pocaieste. Daca.
Mai departe redau citate din cuvantul Sf.Ioan Iacob Hozevitul despre patima betiei:
(...) "Este lucru știut că atracția ( bauturii) duce la deprindere, iar deprinderea rea duce la patimă.
Cei cari citesc pot spune și la alții, cari sunt mai slabi de fire, dobândind prin asta plată de la Dumnezeu.
Despre patima beției
Acum voi încerca să scriu despre un nărav mai delicat, care s-ar părea că nu vatămă pe aproapele...Boala aceasta este ținută la un loc de cinste de către lumea răsfățată, care este străină de cuvântul lui Dumnezeu. Mulți o socotesc ca o voinicie și ca un lucru de fală. La o arătare, patima beției se înfățișează în chip de petrecere delicată și nevinovată, pentru aceasta lumea o împodobește cu numiri frumoase.
Unii îi zic distracție cu cinste, alții chefuială, iar alții îi zic darul băuturii.
Însă pe cât de gingașă îi este numirea, pe atât de sălbatică este ...
Sf. Ioan Gură de Aur spune că nu întrebuințarea băuturii pricinuiește beția, ci necumpătarea, care este rădăcina la toate relele. Beția aduce tulburare la minte și la suflet...
„Beția este dușmănie cu Dumnezeu”, zice Sf. Vasile cel Mare.
Deci oricât de frumos ar căuta s-o numească lumea, beția este un păcat de moarte, patimă înfricoșată și foarte greu de vindecat, care sporește mereu. .. Căci din asta vine distrugerea sănătății, întunecarea minții și îndobitocirea omului.
Cel care se îmbată ... se aprinde repede la desfrânare, produce greață și primejdie celor dimprejur.
Îi auzi pe unii că se laudă zicând:
„Noi bem destul de mult și cu toate acestea ne ținem tari ca fierul. Nu cunoaștem nici o vătămare din băutură!”
Așa zic cei voinici cari au fire mai robustă. Și cu adevărat că vătămarea băuturii nu se simte la toți îndată.
Din asta mulți prind curaj la băutură și urmează cu chefurile fără frică. Dar tocmai în această părere stă primejdia cea mare. Căci omul văzând că nu se îmbolnăvește din băutura cea multă, prinde curaj și face tot mai multă dezlegare (adică abuz, cum zice lumea).
Dar să fie știut că vătămarea cea mare din băutură (adică boala) nu vine îndată, ci se furișează încet-încet, cum face pisica când pândește șoarecele.
Sf. Vasile cel Mare spune că năravul beției este demon de la sine dorit, maica răutății, potrivnic virtuții, care pe cel curat îl face destrăbălat, pe cel bărbătos îl face fricos, beția nu cunoaște dreptate și leapădă cuviința.
Sf. Ioan Gură de Aur numește beția maica întristării, bucuria diavolului, care naște zeci de mii de rele, ea este nebunie de bună voie, trădarea cugetelor.
Cel care se îmbată este mort însuflețit, demon de bună voie, bolnav care nu are crezare, cădere fără de răspuns și sluțenie de obște a neamului omenesc”.
Acestea sunt numirile cu care împodobesc sfinții pe cei bețivi.
Trebuie să amintim și aceasta, că tot păcătosul poate să-și ascundă păcatul său. .. însă bețivul se vădește ori de câte ori se îmbată. Pentru aceasta și sminteala este mai mare la oamenii care se robesc de băutură. În țara aceasta mai ales, unde necredincioșii (adică păgânii) nu prea folosesc vinul și rachiul, se face mai mare sminteală, când se îmbată creștinii. Căci văzând păgânii cum se îmbată creștinii, se smintesc și hulesc credința Domnului nostru Iisus Hristos.
Căci iată ce zic păgânii: După cum este viața creștinilor așa este și credința lor! Aceasta este hulă înfricoșată împotriva adevărului sfânt care se cuprinde în credința noastră. Aici se adeveresc cuvintele Apostolului, care răsună în cartea către romani: „Că numele lui Dumnezeu pentru voi se hulește între neamuri!”
(...)
Al frățiilor voastre smerit rugător,
Ieroschimonahul Ioan Iacob,
https://sfioaniacobhozevitul.wordpre.../p2_020_betie/