View Single Post
  #337  
Vechi 08.08.2016, 18:32:53
vsovi vsovi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.02.2007
Locație: har†>>>s'C'e'r
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.954
Implicit continuare

Citat:
Totdeauna se dau pe sine ca ceva mare si tin neaparat sa fie considerati ca atare, mergand uneori pana la sacralizarea propriilor persoane si obiecte (delir de grandoare).
Din nou se folosesc termeni psihiatrici furați de acolo spre diagnosticarea și osîndirea unor mari duhovnci. Erau mari pentru că așa îi recunoșteau oamenii. Credeau în ei.

Citat:
Au adesea "vedenii in duh" sau "convorbiri cu ingeri", despre a caror valoare nu se consulta niciodata cu Biserica si pe care nu le raporteaza niciodata la reperele dumnezeiesti ale Sfintei Scripturi si ale Sfintei Traditii.
De ce le-ar raporta? Ca să li se spună că mint, că sunt îndrăciți, că sunt bolnavi psihic? Și de ce vedeniile lor ar fi mai de contestat decît vedeniile altora și de cît convorbirile altora?

Citat:
Duhurile cu care ei comunica le dau un fel de autonomie in cele spirituale, intarindu-le convingerea propriei infailibilitati, incat ajung sa se propovaduiasca pe ei, si nu pe Dumnezeu.
Și pe cine deranjează? Păi deranjează din moment ce sunt acuzați, persecutați... din motive materialiste... rezultă clar că interesul poartă fesul.

Citat:
Unii ca acestia nu cunosc nimic despre smerenia adevarata, despre dreapta socoteala, despre deosebirea duhurilor, virtuti absolut necesare oricarui crestin dreptmaritor.
De unde știe acesta? Cum de poate da el sentințe? Păi este cineva care să fie complet lipsit de Lumina ce vine de la Dumnezeu? Să se fi făcut cineva stăpîn peste Lumină ca să poată să dea verdicte? Dumnezeu dă cui voiește și cine este cel care îi poate spune Lui că greșește? Nimeni! ''Toți s-au abătut... pînă la Unul''.


Citat:
Toti acesti "prooroci", avand "comunicari directe cu Dumnezeu", se cred mai presus de Sfanta Scriptura chiar, pe care o folosesc doar ca sa-si argumenteze "misiunea" lor, facand de obicei propaganda de grup, sacrificand orice pentru grup, chiar si logica si bunul simt si omenia insasi; provoaca mari crize sufletesti in ascultatorii naivi si nepregatiti, terorizandu-i aproape, cu propriile lor obsesii si nelinisti.
Și dacă se cred ei în vreun fel e de condamnat? Sau grupul căruia îi face propagandă e de condamnat? Păi văd că prin asta sunt condamnate acțiunile, ca și cum ai spune: ei vorbesc, ei apără, ei cred, ei mănîncă, ei fac... de parcă asta ar fi un rău insinuîndu-se că dacă îi vezi că ei fac așa cum descri tu atunci e ceva rău. Păi cum să fie rău să mărturisești ce crezi, e bine, e rău să judeci și să condamni și să pui diagnostice de nebun folosindu-te de mijloacele psihiatriei care este o știință ateistă care își propune să scoată credința din capul oamenilor și să zică mereu că nu există credință decît vise umane ce vin de la dorințele sexuale.



Citat:
Langa ei nu ai sentimentul seninatatii, al odihnei si al bucuriei pe care-l traiesti la intalnirea cu un om sfant, ci o teribila incrancenare si teama; sunt facatori nu de pace, ci de panica. Apogeul dezechilibrului il ating fanaticii, manevrati clar din umbra de duhurile viclene care-i arunca in excese si exagerari cu totul straine de viata Bisericii.
Aceste încrîncenări vin din luptele politice care au la bază aceleași interese materialiste și de putere și e normal să nu existe pace cînd doi sau trei sunt în discuție contradictorie și discută cu aprindere pe un subiect și vor să îndreptățească ei ceva sau pe cineva. Însă nu poți și nu ai dreptul să-i faci nebuni sau îndrăciți pe cei ce își asumă o părere cinstită în care cred argumentînd-o temeinic și nelăsîndu-se duși de vicleniile unora sau altora ca să-i scoți dezechilibrați sau aducători de dezbinare și de panică în Biserică. Să fim serioși, defapt la jocul ăsta de glezne apelează toți habotnicii trufași care își bat joc defapt de subiectul important al unei discuții... vrînd să aibă dreptate în virtutea obedienței și a terorismului... cerînd mereu ascultare și supunere a interlocutorilor ca ultim argument... adică cerînd să fie lăsați ei la putere și la privilegii și la cașcaval deși e clar că nu au dreptate. Nici ei și nici mai marii lor împreună cu care căpușează pe cel sărac. Ăsta e interesul ascuns și care e vopsit cu tot felul de ''apărări'' ale bisericii de unii sau de alții.

Citat:
Impostorul, sau "misticul" mascat, vine cu gand precis de a induce in eroare asupra persoanei si valorii sale, simuland sfintenia pe care n-o poate realiza de fapt si prin aceasta asemanandu-se cu intaiul impostor, ocrotitorul lui (adica diavolul).
Păi cine poate realiza sfințenia dacă e supus controlului psihiatric? Și dacă nu o poate nimeni atunci musai toți creștinii suntem niște impostori?
Citat:
Precum acela a vrut sa fie ca Dumnezeu, asa si acesta vine ca (un) Hristos, ca profet, ca om sfant si luminat.
Oare nu toți vrem să fim ca Dumnezeu? Toți vrem și de aceea El ne dăruie Credință și Sfințenie și Duhul proorociei ca să fim sfinți și luminați. Deci e bine asta și nu e rău cum insinuează psihiatria!

Citat:
Impostorul si fatarnicul, "lupi imbracati in haine de oi" (Matei 7.15), simuleaza si, in acelasi timp, deformeaza si discrediteaza continutul doctrinar al Ortodoxiei, urmarind cu intentie inselarea bunei credinte a celorlalti.
Păi impostorul și fățarnicul este așa nu pentru că este bolnav psihic și pentru că folosind psihiatria îl putem noi dovedi ca să-l osîndim că este așa ci el înșală și păcălește și fraierește credincioșii pentru că are interese ascunse. Impostorii și fățarnicii au fost și sunt de cele mai multe ori cele mai înalte fețe bisericești care au confiscat puterea și au pus mîna pe toate privilegiile și pe ăștia i-a osîndit Hristos și nu pe sărmanii amăgiți care se cred și ei una sau alta.

Citat:
Resortul interior care-i stimuleaza in avant si in perseverenta, uneori chiar in eforturi ascetice exagerate, e un orgoliu nemasurat, o sete demonica de celebritate pe langa interesele materiale care nu sunt excluse deloc.
Astfel de patimi sunt specifice tuturor și cu ele ne luptăm dar nu poți spune despre unii că iată numai în ei le găsim și iată că în noi nu le găsim. Deci putem spune că în mod evident astfel de patimi le găsim în toți oamenii și că e bine să ne curățim de ele dar nu putem acuza și denigra pe cei ce le au de parcă noi am fi curați și sfinți și sigur noi suntem fără de ele doar pentru că le osîndim în alții.

Citat:
Prin felul de a vorbi, de a se misca, de a simula minuni, de a profeti, impostorul face "scamatorie" spirituala dezbinand credinta si pe credinciosi; el incepe in Biserica, dar sfarseste in afara ei. Impostorul se foloseste de Evanghelia lui Hristos nu pentru folosul Bisericii si al credinciosilor, ci doar pentru folosul propriu.
Iarăși acuzații, iar se arată impostorul în unii sau în alții prin tot felul de descrieri pentru ca văzînd fraierii asemănări cu descrierea respectivei patlogii să zici și tu că ai prins hoțul sau că: e bolnav, e impostor, e eretic, e alea alea... pînă la urmă să zici că e nebun... din moment ce folosești psihiatria pentru asta, ca să-ți îndreptățești supremația ta absurdă.

Deci eu nu vă recomand să faceți astfel de amestecuri și astfel de descrieri căci este scris:'' cine va zice fratelui său nebunule e vrednic de focul gheenei și cine-i va zice prostule e vrednic de judecata soborului preoților...'' ci vă recomand așa cum este scris:

''voi să nu judecați, să nu măsurați, să nu osîndiți căci cu măsura cu care judecați și osîndiți cu aia vi se va măsura și veți fi judecați.''

Deci nu știu cine v-a învățat pe voi să amestecați duhovnicia care are la bază CREDINȚA cu psihologia și cu psihiatria care are la bază ateismul și negarea ei.

Nu poți fi și cu Grâul și cu neghina în același timp! Psihologia e ca pleava iar psihiatria e ca neghina! Nu le putem amesteca după interes ca să ne urmărim interesele de putere și auto-îndreptățire și de a ședea bine mersi la priviilegiil pe seama drepturilor confiscate de la săraci. Adică se poate dar e imoral și nedrept!

Last edited by vsovi; 08.08.2016 at 18:44:35.
Reply With Quote