Citat:
În prealabil postat de CristianR
Articolul încearcă să arate câteva trăsături ale falsului mistic. Spre exemplu, că nu e liniÈtit, ci agitat, că nu odihneÈte, ci oboseÈte Èi panichează, consideră că are o legătură aparte cu Dumnezeu, el fiind un ales care nu trebuie să supună Bisericii toate revelaÈiile Èi viziunile sale.
AÈa îl pot vedea cei din afară, care nu sunt prinÈi în mreaja lui seducătoare. El însuÈi, însă, foarte greu se va identifica pe sine cu portretul de mai sus. Ar putea-o face dacă s-ar smeri, dacă s-ar spovedi cu toată sinceritatea, încredinÈându-i duhovnicului toate viziunile, faptele Èi vorbele sale, precum Èi faptul că se consideră un ales al lui Dumnezeu, că are o misiune mai aparte. Această misiune ar trebui să o pună sub semnul întrebării Èi să-l lase pe duhovnic să i-o confirme sau să i-o infirme.
|
Sunt total de acord cu ce ai scris, frate Cristian.
Am spus doar că articolul e prea... aerisit, deși sunt de acord total cu articolul. Tratează niște subiecte foarte puternice, actuale și necesare. Dar ca să nu smintesc, susțin puțin, ce este un articol "aerisit" pentru mine, mai ales de așa calibru, ca cel ales de sora "crinrin":
Sfinții Părinți, pentru eretici s-au adunat în sinod. Ereticii pot fi numiți modern azi și "patologici" și cu alte denumiri, că au apărut denumiri din belșug, dar toate bolile sunt cauzate de demoni, de neascultare, de neiubire, dar care nu toate patologiile intră la boli psihice, de exemplu colecționarii de... diverse, de orice defapt...
Deci, Părinții, în 9 sinoade, mai exact, pe parcursul a sute de ani, au apărat Biserica, luptând împotriva minciunilor ereziilor.
Dictatorii de exemplu, care în aparență sunt normali, ascund cele mai inovative forme de posedare. La fel și noile culte neo-protestante, aparent creștine, mor prin America, mușcați de șerpii ce îi iau în mâini, numai fiindcă așa spune Scriptura.
Articolul are foarte puține referințe biblice și patristice. Biblia și Patristica, vorbesc despre hristoși mincinoși, prooroci mincinoși, nu despre "fals misticism". E periculos să schimbăm denumirea de "hristoși mincinoși" cu "fals misticism". În plus, orice boală are vindecare. Nu poți doar să o arăți și să nu faci nimic pentru ea, pentru boală, pentru bolnav.
Spre exemplu, extras din articolul postat de "crinrin":
Unele sunt inovatii si improvizatii liturgice, altele sunt deformari ale randuielilor liturgice consacrate in Traditia Bisericii Ortodoxe (toate putand fi denumite generic "inventii popesti", nu toate avand aceeasi gravitate) iar altele sunt de-a dreptul "retete babesti", cu origini in vrajitoria populara. Iata o enumerare a catorva dintre cele dintai:
- deschisul cartii (sau al pravilei sau al Psaltirii sau al Sfintei Evanghelii, uneori la sfarsitul Sfantului Maslu) urmata de talcuirea fragmentului de text ce cade mai intai sub ochii "credinciosului" care eventual a tinut trei zile de post negru;
- impartitul de particele (miride) luate de pe Sfantul Disc si date "credinciosului" cu mentiunea ca "ele sunt mai mari in sfintenie decat aghiasma si anafura si se iau dupa o zi de post total" (de unde inventia aceasta?);
- oficierea contra cost a unor "rugaciuni si slujbe speciale" pentru cei sinucisi, eretici morti, avortati, lucru oprit de Biserica;
- "botezul" unor papusi sau carpe pe 7 ianuarie in locul copiilor avortati care-si "primesc" un nume fictiv de Ion-Ioana (aceasta inventie este opera "babelor" care descanta si ghicesc pe la tara, inventie preluata si de unii "popi mincinosi" care castiga bine de pe urma ei); cei ce fac un lucru ca acesta sunt aspru mustrati de catre Biserica, prin Canonul 47 al Sfintilor Apostoli, "ca unii ce-si bat joc de crucea si moartea Domnului";
- savarsirea Spovedaniei in grup la adulti, uneori rostindu-se doar dezlegarea cea mare urmata chiar de Sfanta impartasanie, fara nici un canon dat cuiva;
- savarsirea Spovedaniei gen ancheta sau in fata icoanei Mantuitorului, fara preot, acesta citind doar dezlegarea finala;
- folosirea doar a epitrahilului la Proscomidie, sau la Spovedanie de catre preotul duhovnic (lucru contrar randuielii din Aghiazmatar, care specifica limpede ca fiind obligatorie imbracarea felonului, ca la orice Sfanta Taina);
- omiterea exorcismelor de la Botez;
- savarsirea, din comoditate, a Tainei Botezului numai prin stropire sau turnare;
- rebotezarea celor bolnavi de epilepsie, sau a copiilor "pentru a alunga raul din casa";
- calcarea oamenilor in picioare pentru "a scoate diavolii din ei";
- impartasirea cu Sfintele Taine a celor ce sunt in coma sau in agonie sau tocmai au murit (un adevarat sacrilegiu impotriva Sfantului Trup si Sange al Mantuitorului Hristos); etc. etc.
Cu toate cele scrise sunt de acord, dar avem nevoie de Sinoade Locale, ca să se fixeze în Sfinte Canoane aceste adevăruri, ca să vindece, să îndrepte. Să se arate ereziile, ca să se evite.
Sora "crinrin", vrea să mă ponegrească pe mine, probabil, prin niște texte, care le crede că-mi sunt potrivite mie și ignoră restul articolului, de o deosebită valoare ! Poate mă înșel, nu știu ce-i în mintea ei, ce urmărea prin acel articol... Dar dacă s-a referit la mine, și-a găsit fix persoana, beșica de puroi, care nu știu dacă mai apuc până mâine, oricând pot muri, și-a găsit pe cine să vadă "prooroc mincinos", eu care abea reușesc în mila Domnului, să mă numesc creștin (ce taină!) nicidecum prooroc, apoi eu nu învăț nimic, doar reamintesc, pe alocuri, încerc să înțeleg ce se întâmplă, fără să am nicio pretenție, fără să cer nimănui, nimic, fără să demonstrez ceva, cuiva, niciodată.
Dacă oamenii nu ascultă de Noul Testament și de Sfinții Părinți, cât de nebun să fiu să am pretenția să asculte de un păcătos ca mine?
Iar un prooroc tocmai de aceea proorocește ce va fi, ca să NU se împlinească proorocia lui. Scopul proorociei este de a nu se împlini, este dată dinainte, spre salvarea omului, ca o prevenție, avertizare. Iar eu, Doamne ferește, nu mă consider prooroc.
În plus, nu mă simt neliniștit, nici agitat, obosesc că e firesc, dar n-am de ce să mă panichez, toți creștinii ar trebui să avem o legătură aparte cu Dumnezeu, și nu, nu mă consider ales, ci un simplu creștin, muritor de rând și am supus ascultării de duhovnic orice nelămurire.
Citat:
În prealabil postat de CristianR
Să ia aminte Èi la propriile vise, pentru că ele ne transmit adesea ceva despre noi, despre starea noastră lăuntrică. Spre exemplu, dacă mă visez vorbind în mijlocul unei mulÈimi, încântarea pe care o resimt este cel mai probabil rodul slavei deÈarte.
|
Personal, eu n-am visat așa ceva în viața mea, ferească Dumnezeu de așa coșmaruri... sunt foarte timid, sunt emotiv chiar, am trac de scenă mare în fața mulțimii, am evitat mereu să vorbesc în fața oamenilor, când am emoții foarte mari, mă mai bâlbâi... eu nu sunt de preoție, Doamne ferește... dar m-a încurajat duhovnicul să vorbesc pe forum...
Trebuie să-i cer dezlegare să plec de pe forum, că văd că nimic nu fac bine, numai smintesc, nemulțumesc pe toți, fac numai prostii și idioțenii.
Îi voi cere dezlegarea asta și vă voi lăsa în pace. Văd că nu aveți nevoie de mine, nimeni, deci sunt în plus, și sincer, nu vreau să vă împiedic drumul spre mântuire.
Citat:
În prealabil postat de CristianR
În general vorbind, ca să te asiguri că nu cazi în această plasă a falsului misticism trebuie să fii în primul rând preocupat de propriile tale păcate, să le identifici Èi să te eliberezi de ele. Odată începută această lucrare, nu Ètiu dacă vei putea vreodată considera că ai ajuns la capătul ei. Beneficiile ei sunt cunoscute: smerirea treptată Èi lepădarea de sine.
|
Personal, eu mă silesc cât de mult pot, să nu stau de vorbă cu demonii din gânduri, din ispitiri, directe, indirecte, mă silesc maxim, nu știu cât de bine reușesc, dar din Sfânta Scriptură, de la Sfinți Părinți, cunosc, să le spunem, unele tehnici, care le-am trăit, le-am experimentat, și sunt deosebit de vii și eficiente.
Am căutat să mă smeresc mereu, tocmai de aceea, nu am alergat să fiu hirotonit preot, deși puteam să mă căsătoresc încă din seminar, ca să alerg după preoție. Am 29 de ani, suficiente studii pentru a fi preot (de parcă preoție stă în studii) am 5 din 20 de băieți, colegii mei de seminar, care sunt deja preoți, pentru că am învățat foarte bine în seminar, și din 30 de colegi și colege câți eram în clasă, terminam mereu anul de seminar pe locul 4 sau 5, luam mereu mențiune, dar nu am căutat niciodată notele, afirmarea, nu am căutat preoția, fiindcă știu ce taină mare este și mie tare frică de această cea mare slujire omenească, lui Dumnezeu și oamenilor...
Am și gânduri de călugărie, fiindcă nu găsesc o fată, o preoteasă după inima mea, fosta mea prietenă, cu care am stat 4 ani, a ales și ea altă cale. Deci nu mă grăbesc deloc spre preoție, spre nimic din acele lucruri mari și minunate... Mi-e tare frică că nu reușesc nici să mă numesc creștin, dar mai ales treptele: citeț, ipodiacon, diacon și preot ? Doamne miluiește. Vrednic de moarte sunt, nu de altceva.
Deci iertați-mă, vă rog mult, fraților, fiindcă vâd cât de mult rău vă fac, vă pricinuiesc, vă promit că în curând, voi pleca de pe forum.
Vă rog din suflet, citiți, așa îmi argumentez ce vorbesc și susțin mai bine, citiți cărțile:

și
Iertați-mă și pomeniți-mă, vă rog iertați-mă... Vă doresc mântuire...