Citat:
În prealabil postat de iuliu46
Daca tie nu iti suna in nici un fel chestia cu "o atitudine pozitiva fata de sexualitate si placere" sau cu "celebrarea diferentelor", (si vorbim despre adolescentii de 15 ani ), eu cred ca ti-ai pierdut busola...
|
Prin atitudine pozitiva fata de sexualitate eu inteleg ca autorii dau o replica celor care pun in lumina negativa sexualitatea. Ca si cand aceasta ar fi un lucru rau, iar nu o insusire a tuturor fiintelor vii. Atitudine pozitiva este a accepta, mai intai, ca suntem fiinte sexualizate. Asa cum ne-a lasat Bunul Dumnezeu sa fim.
Vei spune, poate, ca sfintii au recomandat si practicat abstinenta, asceza. Dar nu toti sfintii au fost abstinenti. Iar asceza nu au inteles-o ca pe o castrare ori defaimare a sexualitatii, ci ca pe o depasire a ei pentru a se dedica exclusiv rugaciunii si cugetarii in Domnul. Sfintii au aratat, de cand e Biserica, cum poate fi transfigurat trupul, iar nu omorat si denigrat. Sfintii au iubit/pretuit trupul (ca doar il voiesc Templu al Duhului!), pe care l-au vazut in unitate cu sufletul, iar cand l-au canonit prin postire (si alte masuri) au facut-o ca pe o extensie a luptei ascetice pe care o purtau in suflet, cu sufletul cel impatimit.
Atitudinea pozitiva fata de placere o vad tot ca pe eliberarea perceperii placerii de biciul condamnarii ei. Prea multi nebuni condamna placerea, in timp ce o practica pervers, in chipuri monstruoase. Nu vreau sa intru in detaliu dar un lucru mie imi e clar: respingerea placerii sanatoase ca fiind "rea" e urmata de practicarea unor placeri bolnave, morbide si care schimonosc sufletul, caracterul.
Celebrarea diferentelor nu stiu, in clipa asta, ce vrea sa zica. Daca e vorba de a aduce imne de lauda homosexualitatii si pornografiei, libertinajului de toate felurile, eu zic pas. Nu pot accepta asta, oricat de ingaduitor as fi cu alteritatea. Nu dau cu pietre in cei cu alte orientari dar nici nu le ridic imnuri de slava.
Pur si simplu imi vad de teaba mea, fara a demoniza ori de a idolatriza pe celalalt.