View Single Post
  #144  
Vechi 26.10.2016, 18:59:25
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Frate "gpalama" (și ioan67),

La M.I.T., în America, la Departamentul de Arhitectură, există Profesor de -Practică-, la materia numită Practică... Atât: Practică.

Și ca student arhitect, ești obligat, să vi cu inovații, altfel nu treci examenul de Practică și nu termini M.I.T.-ul, ceea ce-i groaznic pentru un student acolo și cariera lui de după.

Și-atunci sigur că ajungem la post-modernism, și în mai știe Dumnezeu ce-o mai fi...
Și nu ar fi nimic rău în asta, dar se distrug resursele planetei, prin ultraexploatare și suntem mereu nemulțumiți cu cele simple, plăcute, frumoase, curate...

Revin.

În creștinism, în Biserică, Profesorul de Practică, e ascetul... Părintele, Avva, Învățătorul, e ascetul...

Sfântul Grigorie Palama, Sfântul Vasile cel Mare, Sfântul Ioan Gură de Aur, Sfântul Grigorie de Nyssa, Sfântul Grigorie de Nazians, Sfântul Grigorie Teologul, Sfântul Ignatie Briancianinov, Sfântul Maxim Mărturisitorul, Sfântul Simeon Noul Teolog, Sfântul Fotie cel Mare, Sfântul Marcu al Efesului, Sfântul Dionisie Areopagitul, Sfântul Siluan Athonitul, Sfântul Paisie Athonitul, Sfântul Nicolae Cabasila, Sfântul Nicolae al Mirei Lichiei, Sfântul Chiril al Alexandriei, Sfântul Chiril al Ierusalimului, toți Sfinții Apostoli și majoritatea covârșitoare a Sfinților Părinți, au fost asceți.

Până prin secolul 12, doar preoții luminați de Lumina Necreată, erau hirotoniți și doar monahul îndumnezeit, era ales să fie ochi al Bisericii, episcop. Ca să ajungi la acele dezlegări ale Duhului Sfânt, existao singură și unică cale: asceza. Aceia, nu doreau nimic material și își trăiau fiecare respirație, pentru Dumnezeu și oameni.

Dacă un episcop, preot sau diacon, azi, nu e ascet, va reuși doar cateheze, e catehet, va reuși doar să catehizeze, adică să pună bazele învățăturii creștinești, și nimic mai mult.
Atunci sigur că un episcop, preot, diacon ca acela, nedorind asceza, ajunge în patima lăcomiei de arginți, lăcomiei pântecelui, atunci sigur că ajunge repede în ereziile romano-catolicismului, sedus de minciunile ecumenismului, nu citește volume întregi de la Sfinții Părinți, și nu-i pasă prea mult de suferințele altora, preotul neascet nu prea face misiune în parohie, să meargă pe jos, acasă la oameni, să stea cu ei de vorbă, despre orice nelămurire au, orice nevoie, să vadă cum poate sluji mai bine, când el abea face o predică de 10 minute (cateheză) nedând tot ce are, pentru binele celorlalți și alte întunericuri... Mai ales ca episcop, lipsa ascezei este o deosebit de mare primejdie pentru Biserica din județul sau regiunea păstoririi lui...

Dar!

Dacă un episcop, preot sau diacon, când ține post, când nu vrea averi materiale, și e un bun econom al averii Bisericii, și foarte chibzuit și atent la nevoile oamenilor și deci și cu averile oamenilor, creștinilor, mădularelor Domnului, cum în Faptele Apostolilor 4, oamenii puneau averile lor la picioarele Apostolilor, episcopilor, și ei înpărțeau fiecăruia cât are nevoie, nu mai mult, inclusiv lor, când acel slujitor se roagă poate cu lacrimi în ochi măcar în camera lui, chilia lui, acela mută munții patimilor sale și ale oamenilor, acela alungă demonii, iar când vor vedea oamenii lipsurile, nevoințele lui, asceza acelui slujitor, orice cuvânt care iese din gura lui, în urechile și inimile oamenilor, va avea o valoare imensă, atât de mare că îi vor mișca până la lacrimi și se vor vindeca și oamenii, căci prin harul dobândit, înmulțit și dăruit de slujitor prin asceză, devine biruitor al demonilor și nu doar că devine un Apostol adevărat, dar acel episcop, preot sau diacon, devine făcător de minuni, la propriu. Omul care se dăruiește pe sine maxim celorlalți, și își tot crește acea măsură a maxim-ului, acela se curățește mai repede, primește Lumina cea Necreată și Îndumnezeirea și Domnul va lucra prin acel vas al Său, cu înrâurile îmbelșugată a vieții duhovnicești mântuitoare.

Deci frate "gpalama", dacă ai fi citit din Sfinții Părinți, măcar un volum cap-coadă, ai fi văzut că în teologie, ca să spui lucruri cu folos, trebuie să vorbești un pic cam multișor. Sfinții Părinți, nu vorbeau 5 vorbe, ci mii și așa vindecau ereziile și îndreptau poporul pe cărarea strâmtă îngustă și grea, pe care puțini o află. Și nici atunci, nu erau ascultați de toți, cei tari de cerbice, tot îi considerau nebuni și îi alungau sau îi ucideau.
Deci să nu uiți, Dumnezeu lucrează prin oameni.

Iar acea pildă cu Marta și Maria, înseamnă dorirea celor materiale, față de dorirea celor duhovnicești.

Spune-mi cât ai citit din Sfântul Grigorie Palama, care volume? Ce editură? Din ce Sfinți Părinți ai mai citit?

Și mai spune-mi ce înseamnă "tânăr cu caș la gură" ?
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote