Citat:
În prealabil postat de simpllu
Poți să ignori fără să condamni, ci dimpotrivă să compătimești. Simplu.
|
Biserica nu condamnă pe nimeni, Adrian.
Am mai spus, oamenii singuri se condamnă, prin lipsa lor de Hristos, de Biserică, prin urmarea hristoșilor mincinoși întro grupare ce se numește pe sine biserică, sau o grupare ideologică.
Sunt conduși de demoni, toți cei fără Hristos Domnul. Și singuri se dau afară și se țin afară de Biserică, prin mândrie, lipsa smereniei, prin lipsa ascezei, a răstignirii, lipsa nevoinței, ascultării, dragostei, discernământului, rugăciunii și postului.
Cum nimeni nu l-a dat afară pe satana din Rai, singur s-a dat afară, a căzut. Am mai spus.
Și cum nu i-a excomunicat nimeni pe apusenii din romano-catolicism, singuri s-aui excomunicat.
Revin.
Deci e datoria noastră, ca Biserică, să descoperim, să arătăm spre vindecare. Dacă nu-i spui omului de ce anume suferă și să-i dai medicamentul, cum se va mai vindeca?
"nu fiți părtași la faptele cele fără roadă ale întunericului, ci mai degrabă, osândiți-le pe față." - Efeseni 5, 11.
Dacă omul nu își asumă că e bolnav, cum se mai vindecă. Sau chiar dacă știe că e bolnav, dacă nu ia medicamentele, cum se vindecă? Nicicum.
Dacă unui eretic, nu-i spui că-i eretic, cum își mai cunoaște și recunoaște el erezia? Va crede că-i bine ce face. Cum va mai căuta vindecare, dacă nu va știi de ce boală suferă?
Dacă unui om bolnav după bani, fie el și episcop, dacă nu-i spui că e pe drumul spre iad, cum se mai vindecă?
"iubirea de argint este rădăcina tuturor relelor și cei ce au poftit-o cu înfocare au rătăcit de la credință" - 1 Timotei 6, 10.
și
"Vedeți și păziți-vă de toată lăcomia, căci viața cuiva nu stă în prisosul avuțiilor sale." - Luca 12, 15.
Deci ce este durerea?
"Pentru că dreptul acesta, locuind între ei, prin ce vedea și auzea, zi de zi, chinuia sufletul său cel drept, din pricina faptelor lor nelegiuite." - 2 Petru 2, 8.
Deci creștinii, cei ai lui Hristos, cei fără erezie, văzând faptele nelegiuite ale omenirii, își chinuiesc sufletele, le este chin și suferință, le este durere, păcatele omenirii, ale aproapelui, ale tuturora cei fără Hristos, păgâni, eretici, atei, gnostici, etc.
Citat:
În prealabil postat de Iorest
Ma bucur totusi ca nu te-ai apucat sa combati ultimul comentariu semn ca undeva in sinea ta recunosti faptul ca erau inadecvate acele pasaje, mai bine castigam toti daca auzeam cat de minunata e calugaria nu fricile despre casatorie pe care e posibil sa le aiba multa lume, la ce folos sa le tot auzim sau sa le exploatam la nivel de discurs ?
Curentul actual e de destructurare a familiei si trebuie sa fim atenti sa nu punem umarul la daramarea increderii in aceasta institutie sacra, chiar si din motive duhovnicesti.
|
Doamne miluiește, desigur. Recunosc nu numai că am multe inadecvențe, dar sunt plin de ele și de păcate. Vai mie, vai.
Citat:
În prealabil postat de Iorest
Toti calugarii mari vorbeau de cat de frumoasa e calugaria, nu antagonizau cu casatoria plus ca era altul contextul social, casatoria era ceva fixat clar si batut in cuie ca si o vocatie si realizare in viata, acum se urmareste decredibilizarea casatoriei, chiar daca desigur tu nu ai intentionat asta.
|
Ți se pare ție că eu sunt călugăr?
Sau că sunt om mare?
Sunt păcătos împuțit, notoriu, scursură împrăștiată-n ploaie, vrednic de moarte și iad, legat cu satana, că nimic bun nu fac, stricatu' de mine !
Dar mai bine cancer, leucemie, ghilotină, ars pe rugul inchiziției, otravă, gâtul tăiat de extremiști, orice moarte, de mii și milioane de ori, decât fără Hristos !
Și-apoi căsătoria? Fix pe mine mai găsit care să decredibilizez căsătoria?
Oh, țucu-ți mintea ta, frățioare ! :)
N-am nimic cu căsătoria. E o minune atât de frumoasă. E Sfântă. Și e pentru cei ce doresc să se sfințească. Cei ce vor patimi carnale, vor eșua înâi în credință, apoi în îmbunătățire, în virtuți, în Hristos și apoi în căsătorie.
Și totuși căsătoria e cale spre Rai.
Dar e inferioară călugăriei, afierosirii Domnului. Călugăria chiar a fost Sfântă Taină, până în secolul 8-9, atunci existau 12 Sfinte Taine.
Citat:
În prealabil postat de Iorest
Acum tot mai multi oameni nu mai vad casatoria ca realizare(cu semnificatia de sens, rost, motivatie nu de castig urat) in viata, de aia se comporta cum se comporta si e munca grea sa duci lamurire cu ei sa iasa dintr-o viata plina de placeri si fie macar monogami in familie daca resping ascetismul total.
Dupa poti sa zidesti masuri si mai mari, cand ei simt gustul Harului pe care in sitatia lor au sanse mai mari sa-l intalneasca in familie, daca de manastire nu pot intelege.
|
Se comportă stricat, că sunt străini de Hristos.
Ei nu se iubesc cu adevărat, își iubesc doar trupurile. Când se satură, caută alte trupuri.
Iar mulți se căsătoresc de ochii lumii, sau pentru bani, sau după ce s-au tăvălit cu vreo 20-30 de trupuri, sau mai mult, se fac oameni cuminți și vor să se așeze la casa lor.
Cu patima urlând în ei ca un monstru, nevindecată. Sigur că vor cădea iar și vor fi nemulțumiți.
Poftele carnale, le-a organizat diavolul astfel:
Întâi în gând: poftești noutăți carnale, și apoi așa se nasc prima dată: malahie și diferite poziții, apoi kama sutra, narcisism, masaje erotice, obiecte sexuale, uleiuri, arome/parfumuri, metrosexualitate, flirturi, apoi vine sodomizarea soției, apoi spurcarea gurii cu care ne rugăm și mărturisim pe Domnul, prin unire intimă orală, apoi adulterul, preadesfrânarea, se înșeală unii pe alții, apoi unirile intime în grup, schimbări de parteneri, apoi sodomia între bărbați și sodomia între femei, apoi extremismul sexual, sclavia sexuală, sado-maso, biciuiri, legări, pentru stimularea apetitului, poftei, chiar stimulări până la sânge, tăierea, schingiuirea corpului, apoi vine zoofilia, apoi catastrofa pedofiliei, apoi necrofilia, apoi crima, uciderea altui om, apoi sinuciderea. Sinuciderea e din mai multe cauze, vorbesc doar de sinuciderea venită prin poftele carnale.
Totul fără Hristos, e iad. Oriunde, oricum, oricât, oricând.
Amintesc de un cuvânt, pentru întărirea celor ce doresc călugăria :
Matei 19:
9. Iar Eu zic vouă că oricine va lăsa pe femeia sa, în afară de pricină de desfrânare, și se va însura cu alta, săvârșește adulter; și cine s-a însurat cu cea lăsată, săvârșește adulter.
10. Ucenicii I-au zis: Dacă astfel este pricina omului cu femeia, nu este de folos să se însoare.
11. Iar El le-a zis: Nu toți pricep cuvântul acesta, ci aceia cărora le este dat.
Pomeniți și iertați.