Citat:
În prealabil postat de CristianR
Luat individual, poate că orice sfânt va fi avut și greșeli; însă la sinoade acestea au fost cernute.
De aceea ținem atât de mult să ne raportăm la sinoadele ecumenice.
|
Sunt interesat si studiez chestiunea.
Ma lovesc insa de o problema: cel putin in doua situatii, sinoadele ecumenice au fost declarate talharesti. Cum pot ajunge atunci la concluzia ca sinoadele sunt negreselnice?
Ma gandesc, de exemplu, la sinodul talharesc de la Efes.
Si incerc sa fac o comparatie cu zilele in care traiesc eu.
S-a facut o chemare pentru un Sinod in Creta. Participa peste 200 de reprezentanti ortodocsi. Intre ei, episcopi, patriarhi, proroci, facatori de minuni, sfinti ai lui Dumnezeu. La fel ca si la alte sinoade.
Sinodul adunat ia zece decizii. In 2016.
In 2019 se convoaca un nou Sinod. Participa peste 200 de reprezentanti ortodocsi. La fel, episcopi, patriarhi, proroci, facatori de minuni, sfinti ai lui Dumnezeu. Probabil la acest sinod au venit unii care n-au participat la sinodul din 2016 probabil altii care participasera atunci, acum nu au venit. Insa in mare majoritate oamenii care au fost in 2016 sunt si in 2019.
La acest sinod insa, sunt considerate nule 5 din cele zece decizii luate cu trei ani in urma. Iar sinodul din 2016 este considerat talharesc. Cam asta s-a intamplat la Efes 449 si Efes 551, nu?
OK. Ce stim sigur? Ca undeva este o greseala. Grava.
Suntem siguri ca nu mai putem vorbi de negreselnicie a sinoadelor.
La doar trei ani, un sinod declara sinodul anterior ca fiind talharesc.
Sinod la care probabil au participat aceleasi persoane.
Oamenii au fost aceeiasi. Dar, atunci cine s-a schimbat?
Duhul Sfant? NU
Dar cine? Orthodoxwiki zice ca... un conducator politic.
Atunci cum putem fi siguri ca sfintii mai gresesc dar sinoadele, nu?
Citat:
În prealabil postat de CristianR
Sfintei Tradiții, care e sfântă pentru că e rod al Duhului Sfânt lucrător în Biserică de la începutul ei, până azi și până la sfârșitul veacurilor.
|
Frumos exprimat. Am gasit definitii la fel de frumoase si in catehisme insa se pare ca o definitie precisa e mai greu de gasit.
Iar un document oficial care sa prezinte precis ce scrieri pot fi admise ca Sfanta Traditie, se pare ca nu exista. N-am dat eu de el.
Citat:
În prealabil postat de CristianR
Prin urmare, a pune între paranteze o perioadă a lucrării Sale în lume, și încă una atât de însemnată (până la Reformă), nu poate fi decât o mare greșeală.
|
Inclin sa cred si eu ca aceasta a fost si este o abordare gresita a protestantismului.