Continuare articol
Problema și rezolvarea problemelor nu se află în politică
Desigur, politica în sine își are logica ei, definită de împărțirea în partide, deci de dezbinări. Ea urmează logica căderii și a puterii fără Dumnezeu, logica lui Cain, a invidei și a trufiei, a lăcomiei, a urii și a tutror vicleniilor. Toate acestea au făcut ca, de-a lungul timpului, să se dovedească faptul că poporul român nu are vocația acestei politici, motiv pentru care a transformat-o în scene de teatru caragialesc. Pentru români, politica este ceva murdar și irațional, și de aceea s-a și ajuns, poate, la o asemenea degradare a vieții politice de la noi. Așadar, problema și rezolvarea problemelor nu se află - cel puțin la noi, românii - în politică, în alegeri inteligente, în electorat bine informat sau în biruința unor servicii de informații românești în fața celor infiltrate sau susținute de străini.
Pentru vremurile noastre, acesta ar putea fi chiar un avantaj. Căci astăzi, când mijloacele de manipulare au ajuns la culmi neînchipuite în trecut, popoarele nu mai un rol prea important în alegerea conducătorilor lor. Ne avantajează, desigur, dacă înțelegem că, într-adevăr, numai Domnul este singura scăpare pe care o avem, singura pază, singurul acoperământ.
Drept urmare, toată pasiunea, nervii, sau împrăștierea pe care o aduce astăzi implicarea în dezbaterea și frămîntările politice nu se par inutile sau, mai mult, extrem de nocive. Aceasta pentru că ne îndreaptă atenția și ne dirijează energiile sufletești într-o direcție total greșită, pierzând în același timp posibilitatea de-a lucra binele și de-a face cu adevărat ceva pentru sufletul nostru, pentru aproapele și pentru neam.
Însă acest mod de implicare în politică fără a face politică, ci numai prin invocarea ajutorului și lucrării lui Dumnezeu, nu înseamnă indiferență și conservarea unui anumit confort, a micilor plăceri și o relație căldicică cu Biserica lui Hristos. Nu cu acestea au biruit sfinții închisorilor, Părintele Cleopa și Părintele Arsenie Papacioc, alături de toți ceilalți. Ci, în primul rând, prin conștiința propiilor păcate, prin mărturisire și rugăciune de toată vremea, prin foamete sau înfrânare aspră, prin durere sau suferință, prin lipsire de slava lumii și căutarea mângăierilor și-a slavei lui Dumnezeu.
Este vorba, desigur, de o altă rânduială, o altă cale, pe care suntem chemați, ca fii ai lui Dumnezeu, să o urmăm. Iar dacă noi vom face acestea, indiferent ce conducători vom avea la putere, indiferent de cine ar fi aleși ei, mâine aceștia vor trăda interese străine și ideologii ca să lucreze pentru poporul român, ca să lucreze pentru Hristos.
Vă mărturisim, așadar, credința că astăzi, ca și acum două mii de ani, calea nu poate alta decât cea a Evangheliei lui Hristos, cea a metanoiei permanente și a rugăciunii, cea a împlinirii a tot binele care depinde de noi, cu conșiința că nu ne facem decât datoria, că noi înșine suntem vinovați pentru tot răul lumii acesteia și toți ceilalți sunt mai buni decât noi. Pare nebunie, da - dar această nebunie este singura ce poate birui nebunia unei lumi care, lepădându-se de Dumnezeu prin păcat, crede că poate să-și rânduiască acea stăpânire care să-i asigure hrana patimilor, viața lungă și fericită, fără a mai achita niciodată nota de plată pentru toate cele ce cu nedreptate le-a primit.
Să ne ajute bunul Dumnezeu, acum, la început de an, să înțelegem că nu partea acestor oameni trebuie să o avem, ci pe cea a tututor mărturisitorilor lui Hristos. Iar acest lucru nu se va putea împlini altfel decât prin urmarea Celui care S-a jertfit pentru noi - nu pentru a salva confortul cuiva și a asigura consumul și divertismentul, ci pentru mântuirea sufletelor noastre.
Un articol apărut în Familia Ortodoxă, ianuarie 2017, semnat de Virgiliu Gheorghe
Last edited by simpllu; 16.01.2017 at 23:42:25.
|