"Dându-și seama că discriminările si simtirile noastre stimulează patimile, unii practicanți încearca să le abandoneze complet prin retragerea mintii lor spre interior, prin concentrare. Mintea devine astfel absorbită într-o stare subtilă, fara o activitate mentală grosiera care sa stimuleze patimile. Aceasta stare este cunoscuta sub numele de "absorbție fără discriminare".
Este o stare în care mintea este absorbita intr-o stare de nimic.
Atunci când acești practicanți mor, pot renaste în samsara superioara, in zona nimicului, cunoscut sub numele de "taramul zeilor cu viata indelungata", pentru ca acestia rămân în absorbția fără discriminare, pentru perioade foarte lungi de timp/cosmice.
Prin suprimarea discriminării fenomenelor, acesti meditatori blocheaza manifestarea patimilor grosiere.
Cu toate acestea, ei de fapt nu elimina patimile, așa că nu ating eliberarea din samsara.
Este ca si cum se cade într-un somn profund cand toată activitatea mentală grosiera inceteaza
Unii practicanți experimenteaza un efect similar, prin forța de meditației, insa este o abordare gresita pentru ca nu in acest fel se obtine eliberarea.
În cele din urmă, atunci când karma care ii mentine in aceasta stare stare se epuizeaza, activitatea lor mentală grosiera se va relua și ei se vor "trezi din somn".
------------------------------
In vremea celui de-al treilea Buddha, Buddha Kashyapa, doi pustnici au intrat în absorbția fără discriminare, ramanand în această stare timp de milioane de ani.
La putin timp dupa ce al patrulea Buddha, Buddha Shakyamuni, a trecut în parinirvana acesti pustnici au fost descoperiti intr-un lacas subteran, în apropiere de Varanasi.
Trezindu-se din starea de absorbtie acestia au întrebat unde se afla Buddha Kashyapa. Discipolii lui Buddha Shakyamuni le-au explicat că Buddha Kashyapa nu mai era în această lume, că și urmatorul Buddha, Buddha Shakyamuni deja se nascuse si parasise aceasta lume.
Auzind acestea ambii pustnici au murit.
Prin forța lor de concentrare, cei doi reusisera să se izoleze pentru o lungă perioadă de timp de problemele samsarei, insa fara sa faca de fapt niciun progres pe calea Dharmei.
----
Astfel, in loc de a încerca să suprimam discriminările este mai util să dezvoltam discriminări corecte."
Extras din "Understanding the mind" - Kelsang Gyatso
__________________
|