Scuze daca am gresit cu ceva din cele scrise despre Dumnezeu Fiul.
Oricum aceste greseli sunt personale, si nu au legatura cu invataurile Bisericii. adica de la exprimarea gresita a cuiva, nu trebuie sa deducem ca invatatura Bisericii e gresita, asa cum dau de inteles unii useri pe acest topic.
Iata ce spune sf. Ioan Damasdchin despre Dumnezeu:
"[i] [Sfanta soborniceasca si apostoleasca Biserica invata ca Tatal exista deodata cu Fiul Lui, Unul nascut, care din El s-a nascut, in afara de timp, fara de stricaciune, impasibil si incoprehensibil…
Cuvantul se numeste si “stralucire”, din cauza ca s-a nascut din Tatal fara impreunare si in chip impasibil, in afara de timp, nestricacios si nedespartit. Se numeste Fiul si “chip al ipostasei parintesti” din pricina ca este desavarsit, enipostatic si intru totul asemenea Tatalui, afara de nenastere.Se numeste ”Unul-Nnascut”, pentru ca singur El s-a nascut intr-un chip unic din unicul Tata. Caci nici o nastere nu se aseamana cu nastereea Fiului lui Dumnezeu, si nici nu este alt Fiu al lui Dumnezeu.
Daca spunem ca Tatal este principiul Fiului si mai mare decat Fiul , nu sustinem ca Tatal precede pe Fiul in timp sau in fire, caci prin El a facut veadurile. Si intru nimic nu se deosebeste decat numai in ceea ce priveste cauza, adica Fiul a fost nascut din Tatal, nu Tatal din Fiul, si ca Tatal in chip natural e cauza Fiului dupa cum spunem ca nu provine focul din lumina, ci mai degraba lumina din foc.
/i]
|