View Single Post
  #616  
Vechi 10.02.2017, 11:56:59
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Îmi place sa fac ascultarea de episcopi și de preoti care apără credința ortodoxă. Sa simt ca doresc sincer mântuirea mea...
Ce scria Sf. Ignatie?
"Sa ascultam de episcop, daca e baiat dupa masura mea, cu intelegerea mea asupra ortodoxiei in sensul in care il vad eu" sau "sa ascultam de episcop"?
În trecut, alegerea episcopului se făcea după o cercetare minuțioasă în cele ale credinței și după mulți ani de calugarie. [/quote]
Sau nu. Hai sa nu idealizam trecutul.

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Acum toți se considera vrednici. Vrednici sa-i scoata din manastiri pe cei care apara credinta ortodoxa. Vrednici sa vina insotiti de jandarmi pentru a impune ecumenismul!
Pentru ca niciodata pana acum in istoria Bisericii nu au venit cu autoritatile civile sa ii dea afara schismatici din manastiri, nu?
Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Mai avem puțin și vedem și la noi homosexuali cununați religios!
Nu suntem anglicani, sa derapam asa.

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Au impresia ca pot largi ei calea care duce spre mântuire, ducând la pierzare sufletele. Nu. Calea spre mântuire a rămas aceeași. Niciun pământean nu o poate modifica.

După cincizeci de ani de comunism, câți mai știu cum arata credința adevărata? Ecumenismul, după cum spunea un sfânt părinte, va pierde mai multe suflete decât ateismul. De ateism, te fereai mai ușor, căci lupta era pe fata. Dar ecumenismul, fiind o lucrare vicleana, făcută cu ajutorul episcopilor și al preotilor, da, va duce multe suflete în iad. Trăim vremurile lui ,,Scapă cine poate". Dumnezeu sa ne ajute sa scăpăm cu bine și din această încercare!
Bine, Antonia, uite aici:
(1) Am abut în mod continuu cele mai mari dureri și diligenta ca să întrebe, de la cel mai mare număr posibil de oameni remarcabili în sfințenie și în doctrină, cum pot asigura un fel de idee fixa și, așa cum este, un principiu general și pentru identificare al adevăratei credințe universale din minciunile degradate ale ereziilor. Iar răspunsul pe care l-am primit este întotdeauna în acest sens; că, dacă aș vrea, sau într-adevăr, dacă dorește cineva, pentru a detecta inselaciunii ereticilor care apar și pentru a evita capcanele și pentru a menține sănătoși și sunet într-o credință sănătoasă, ar trebui, cu ajutorul Domnului, pentru a întări credința noastră într-o dublă manieră, în primul rând, prin autoritatea Legii lui Dumnezeu, apoi de tradiția Bisericii Catolice.

(2) Aici, ar putea fi, va întreba cineva, "Deoarece canonul Scripturii este complet și este în sine suficient de abundent, ce nevoie este acolo să se alăture la ea interpretarea Bisericii?"
Răspunsul este că, din cauza însăși profunzimea Scripturii toți oamenii nu plaseaza o singură interpretare identică pe ea. Declarațiile de același autor sunt explicate de către diferiți oameni în diferite moduri, atât de mult încât pare aproape posibil să se extragă din ea cât de multe opinii ca acolo sunt oameni. Novatian expune într-un fel, Sabelius în altul, Donatus în altul, Arie, Eunomie și Macedonie în altul, Photinus, Apollinaris și Priscillian într-un alt, Iovinian, Pelagius și Caelestius în altul, și mai nou Nestorie în altul. Prin urmare, din cauza labirintul de eroare, care este atât de multiformă, există o mare nevoie de punerea în jos a unei reguli pentru expunerea profeților și a apostolilor, în conformitate cu standardul de interpretare a Bisericii Sobornicesti.

(3) Acum, în Biserica Universala avem cea mai mare grijă să dețină ceea ce a fost crezut pretutindeni, mereu și de toți. Acest lucru este cu adevărat și în mod corespunzător "sobornicesc", așa cum este arătat prin însăși forța și semnificația cuvântului, care intelege totul aproape universal. Noi vom fii fideli acestei reguli dacă urmărim universalitatea [adică oecumenicitatea], antichitatea, și consimțământul. Vom urmări universalitatea dacă recunoaștem că o credință ca să fie adevărat pe care întreaga Biserică în întreaga lume, o mărturisește; antichitate, dacă noi, nu ne indepartam din acele interpretări care reies clar că strămoșii și părinții noștri au proclamat; consimțământ, în cazul în care în antichitate însăși tot urmam definițiile și opiniile tuturor, sau cu siguranță aproape toți, episcopii și medici deopotrivă.

(4) Atunci ce va face creștinul, în cazul în care o mică parte a Bisericii care reușește ea însăși în afara de comuniunea credinței universale? Raspunsul este sigur. El va prefera salubritatea intregului corp la nivelul membrelor morbide și corupte. Dar dacă unele contaminare nouă încerca să infecteze întreaga Biserică, și nu doar o mică parte din ea? Apoi, el va avea grijă să se lipească de antichitate, care nu poate fi condusă acum în rătăcire prin orice înșelăciune de noutate. Ce se întâmplă dacă în antichitate, ea însăși doi sau trei bărbați, sau poate fi un oraș, sau chiar o întreagă provincie să fie detectată în eroare? Apoi, el va avea cea mai mare grijă să prefere decretele consiliilor generale antice, în cazul în care există astfel, în preferinta fata de ignoranța iresponsabilă a câtorva oameni. Dar, ce se întâmplă dacă apare o eroare cu privire la care nimic de acest gen este de a fi găsit? Apoi, el trebuie să facă tot posibilul pentru a compara opiniile Părinților și întreabă semnificația lor, cu condiția ca întotdeauna, deși ei aparțineau diverse timpuri și locuri, ei încă au continuat în credința și comuniunea Bisericii Universale; și ei să fie profesori aprobate și exceptionali. Și, tot ce va găsi au fost organizate, aprobate și predate, nu de unul sau doi, ci numai de către toți în mod egal și cu un consens, în mod deschis, în mod frecvent, și persistent, să ia acest lucru ca să aibă loc de el, fără nici cea mai mică ezitare.
St. Vincentiu

Acum, papagali astia de la Radauti nu intra la nici una din astea, oricat incearca ei sa suceasca canoanele intr-o lumina favorabila lor.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote