Citat:
În prealabil postat de antoniap
Îmi place sa fac ascultarea de episcopi Èi de preoti care apără credinÈa ortodoxă. Sa simt ca doresc sincer mântuirea mea...
|
Ce scria Sf. Ignatie?
"Sa ascultam de episcop, daca e baiat dupa masura mea, cu intelegerea mea asupra ortodoxiei in sensul in care il vad eu" sau "sa ascultam de episcop"?
În trecut, alegerea episcopului se făcea după o cercetare minuÈioasă în cele ale credinÈei Èi după mulÈi ani de calugarie. [/quote]
Sau nu. Hai sa nu idealizam trecutul.
Citat:
În prealabil postat de antoniap
Acum toÈi se considera vrednici. Vrednici sa-i scoata din manastiri pe cei care apara credinta ortodoxa. Vrednici sa vina insotiti de jandarmi pentru a impune ecumenismul!
|
Pentru ca niciodata pana acum in istoria Bisericii nu au venit cu autoritatile civile sa ii dea afara schismatici din manastiri, nu?
Citat:
În prealabil postat de antoniap
Mai avem puÈin Èi vedem Èi la noi homosexuali cununaÈi religios!
|
Nu suntem anglicani, sa derapam asa.
Citat:
În prealabil postat de antoniap
Au impresia ca pot largi ei calea care duce spre mântuire, ducând la pierzare sufletele. Nu. Calea spre mântuire a rămas aceeaÈi. Niciun pământean nu o poate modifica.
După cincizeci de ani de comunism, câÈi mai Ètiu cum arata credinÈa adevărata? Ecumenismul, după cum spunea un sfânt părinte, va pierde mai multe suflete decât ateismul. De ateism, te fereai mai uÈor, căci lupta era pe fata. Dar ecumenismul, fiind o lucrare vicleana, făcută cu ajutorul episcopilor Èi al preotilor, da, va duce multe suflete în iad. Trăim vremurile lui ,,Scapă cine poate". Dumnezeu sa ne ajute sa scăpăm cu bine Èi din această încercare!
|
Bine, Antonia, uite aici:
(1) Am abut în mod continuu cele mai mari dureri Èi diligenta ca să întrebe, de la cel mai mare număr posibil de oameni remarcabili în sfinÈenie Èi în doctrină, cum pot asigura un fel de idee fixa Èi, aÈa cum este, un principiu general Èi pentru identificare al adevăratei credinÈe universale din minciunile degradate ale ereziilor. Iar răspunsul pe care l-am primit este întotdeauna în acest sens; că, dacă aÈ vrea, sau într-adevăr, dacă doreÈte cineva, pentru a detecta inselaciunii ereticilor care apar Èi pentru a evita capcanele Èi pentru a menÈine sănătoÈi Èi sunet într-o credinÈă sănătoasă, ar trebui, cu ajutorul Domnului, pentru a întări credinÈa noastră într-o dublă manieră, în primul rând, prin autoritatea Legii lui Dumnezeu, apoi de tradiÈia Bisericii Catolice.
(2) Aici, ar putea fi, va întreba cineva, "Deoarece canonul Scripturii este complet Èi este în sine suficient de abundent, ce nevoie este acolo să se alăture la ea interpretarea Bisericii?"
Răspunsul este că, din cauza însăÈi profunzimea Scripturii toÈi oamenii nu plaseaza o singură interpretare identică pe ea. DeclaraÈiile de acelaÈi autor sunt explicate de către diferiÈi oameni în diferite moduri, atât de mult încât pare aproape posibil să se extragă din ea cât de multe opinii ca acolo sunt oameni. Novatian expune într-un fel, Sabelius în altul, Donatus în altul, Arie, Eunomie Èi Macedonie în altul, Photinus, Apollinaris Èi Priscillian într-un alt, Iovinian, Pelagius Èi Caelestius în altul, Èi mai nou Nestorie în altul. Prin urmare, din cauza labirintul de eroare, care este atât de multiformă, există o mare nevoie de punerea în jos a unei reguli pentru expunerea profeÈilor Èi a apostolilor, în conformitate cu standardul de interpretare a Bisericii Sobornicesti.
(3) Acum, în Biserica Universala avem cea mai mare grijă să deÈină ceea ce a fost crezut pretutindeni, mereu Èi de toÈi. Acest lucru este cu adevărat Èi în mod corespunzător "sobornicesc", aÈa cum este arătat prin însăÈi forÈa Èi semnificaÈia cuvântului, care intelege totul aproape universal. Noi vom fii fideli acestei reguli dacă urmărim universalitatea [adică oecumenicitatea], antichitatea, Èi consimÈământul. Vom urmări universalitatea dacă recunoaÈtem că o credinÈă ca să fie adevărat pe care întreaga Biserică în întreaga lume, o mărturiseÈte; antichitate, dacă noi, nu ne indepartam din acele interpretări care reies clar că strămoÈii Èi părinÈii noÈtri au proclamat; consimÈământ, în cazul în care în antichitate însăÈi tot urmam definiÈiile Èi opiniile tuturor, sau cu siguranÈă aproape toÈi, episcopii Èi medici deopotrivă.
(4) Atunci ce va face creÈtinul, în cazul în care o mică parte a Bisericii care reuÈeÈte ea însăÈi în afara de comuniunea credinÈei universale? Raspunsul este sigur. El va prefera salubritatea intregului corp la nivelul membrelor morbide Èi corupte. Dar dacă unele contaminare nouă încerca să infecteze întreaga Biserică, Èi nu doar o mică parte din ea? Apoi, el va avea grijă să se lipească de antichitate, care nu poate fi condusă acum în rătăcire prin orice înÈelăciune de noutate. Ce se întâmplă dacă în antichitate, ea însăÈi doi sau trei bărbaÈi, sau poate fi un oraÈ, sau chiar o întreagă provincie să fie detectată în eroare? Apoi, el va avea cea mai mare grijă să prefere decretele consiliilor generale antice, în cazul în care există astfel, în preferinta fata de ignoranÈa iresponsabilă a câtorva oameni. Dar, ce se întâmplă dacă apare o eroare cu privire la care nimic de acest gen este de a fi găsit? Apoi, el trebuie să facă tot posibilul pentru a compara opiniile PărinÈilor Èi întreabă semnificaÈia lor, cu condiÈia ca întotdeauna, deÈi ei aparÈineau diverse timpuri Èi locuri, ei încă au continuat în credinÈa Èi comuniunea Bisericii Universale; Èi ei să fie profesori aprobate Èi exceptionali. Èi, tot ce va găsi au fost organizate, aprobate Èi predate, nu de unul sau doi, ci numai de către toÈi în mod egal Èi cu un consens, în mod deschis, în mod frecvent, Èi persistent, să ia acest lucru ca să aibă loc de el, fără nici cea mai mică ezitare.
St. Vincentiu
Acum, papagali astia de la Radauti nu intra la nici una din astea, oricat incearca ei sa suceasca canoanele intr-o lumina favorabila lor.