Problema acestui topic, la fel ca multe altele, e abordată în două modalități: de la Dumnezeu către om și lume sau de la lume către (eventual) Dumnezeu. Asta este, în fond, diferența între omul credincios și cel necredincios. Primul încearcă să priceapă ce vrea Dumnezeu să-i spună. A înțeles că Dumnezeu nu ne-a lăsat singuri, ci că ne-a vorbit, de milenii, și că ne vorbește încă. Felul Lui de a ne comunica este cu totul deosebit, căci se adresează inimii.
Legile Sale ne sunt lăuntrice, sunt scrise în inimile noastre. Când auzim cuvintele lui Hristos scrise în Evanghelie, le regăsim în adâncul nostru. Cuvântul care pătrunde în noi din afara simțurilor se întâlnește cu adevărul care a fost de la început sădit în inimile noastre.
De aceea, a asculta de Dumnezeu înseamnă să fii într-o tot mai deplină conformitate cu tine însuți. Tot ce vine de la El este purtător de sens. Există o rațiune pentru care sexualitatea nu e lăsată la voia întâmplării și pentru care ea trebuie să fie precedată de iubire. Numai în felul ăsta poți rămâne în unitate lăuntrică.
Există multe alte rațiuni în toate cuvintele pe care ni le-a adresat și care pot fi descoperite. În general, ceea ce este numit ca păcat e ceea ce ne îmbolnăvește, ne fărâmițează, ne omoară, ne secătuiește de puteri sufletești, ne deprimă; iar ce este virtute unifică, repară, construiește, dă viață și bucurie.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Last edited by CristianR; 30.03.2017 at 13:24:26.
|