Citat:
Īn prealabil postat de Patrie si Credinta
Nu-i asa.
Nu exista un raspuns unic in ortodoxie pentru statutul sacramentelor bisericilor "high-church", cum ar spune anglicanii, sau anatema pentru cei care recunosc validitatea lor.
Citeste asta:
https://blogs.ancientfaith.com/ortho...ges-florovsky/
Acest text l-am descoperit, in mod ironic de pe blogul unui calugar benedictin pasionat de spiritualitatea ortodoxa si catolica si de vindecarea Marei Schismei.
|
Cu ocazia citirii hotarii Sinodului BO a Gerogiei am gasit si ce spune de fapt Fer. Augustin despre tainele eterodocsilor, contrazicand ce spune parintele Florovsky. Acesta spune ca Fer. Augustin ar fi sustinut ca exista Sfinte Taine valide in alte culte, ceea ce e un neadevar. Pe acest lucru isi construise toata argumentatia autorul.
http://www.angelfire.com/linux/viata...od_gergia.html
Citez: "Fericitul Augustin spune cã :" Ei (ereticii) primesc harul botezului numai dupã revenirea lor īn sīnul bisericii. Afarã de granitele Bisericii poti avea orice, cu exceptia mīntuirii. Īn afara se poate sã ai trepte ierarhice, taine, Aliluia si Amin (liturghie), Evanghelie, credintã si sã propovãduiesti pe Dumnezeu īn trei ipostasuri, dar mīntuire poti sã ai exclusiv īn Biserica universalã dreptmãritoare".
Īn afara Bisericii dreptmãritoare, sãvīrsirea Tainelor chiar īn cele mai mici amãnunte nu se poate īntelege decãt ca formã exterioarã lipsitã de harul sfintilor si mīntutor. Aceste fore exterioare, golite īnsã de har, īsi recapãtã valabilitatea numai dupã īntoarcerea īn Biserica ortodoxã."