Citat:
În prealabil postat de CristianR
Tocmai asta nu pot întelege. Tu spui, cu alte cuvinte, că se recurge la un compromis: Adică n-aveti taine, nu vă recunoastem botezul, dar suntem îngăduitori cu voi si vă primim asa, vă trecem cu vederea. Ne vom purta cu voi ca si cum ati avea har, însă în sinea noastră stim că nu aveti.
Iconomia si acrivia tin de aplicarea mai îngăduitoare sau mai strictă a canoanelor. Însă în privinta Sfintelor Taine, ele ori sunt, ori nu sunt; n-ai cum să faci iconomie.
|
Nu spun eu, asa spune invatatura Bisericii, chiar si in cadrul sinoadelor ecumenice. Si, asa cum am mai dat, Sfantul Vasile explica in canonul sau chiar despre aceste lucruri. Despre iconomie sunt articole si explicatii. Botezul are ca scop primirea harului (si iertarea pacatelor pentru cei care sunt botezati la o varsta mai mare). Se considera ca se primeste harul prin celelalte Taine, de aceea nu se repeta in cazul iconomiei. Dar trebuie ca cel convertit sa accepte invatatura ortodoxa si sa o respinga pe cea gresita.
E mai usor de inteles prin faptul ca un Botez nu poate fi repetat, e canon apostolic. Nimeni n-ar putea reboteza un catolic daca botezul la catolici ar fi considerat valabil de catre ortodocsi. E simplu.