Cătălin încearcă o poziție de mijloc, dar care nu merge. Adică aici e ori albă, ori neagră. Sfintele Taine nu sunt echivalente între ele, ca să spui că va primi har prin spovedanie, să zicem. Ori e născut din nou, și atunci nu mai trebuite botezat, ori nu este, și atunci trebuie botezat.
Și din nou îmi pare de bun simț că nu poți nega botezul făcut în numele Sfintei Treimi, indiferent de cine și în ce confesiune ar fi făcut, pentru că e singura condiție pe care trebuie să o îndeplinească, respectiv aceea a credinței în Sfânta Treime, nu a apartenenței confesionale.
El e botezat, arvuna Învierii a primit-o. Mai departe, poate fi, sau nu, în comuniune cu Biserica, cu Trupul lui Hristos, prin Sfânta Împărtășanie și celelalte Taine, prin împărtășiea dreptei credințe.
Iar când își vine în sine, nu trebuie decât să se întoarcă și să se pocăiască public, lepădându-se de erezii, după cum probabil s-a procedat și cu arienii.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Last edited by CristianR; 25.04.2017 at 22:32:43.
|