Citat:
În prealabil postat de CristianR
Într-adevăr, iată că Èi Wikisource (nu Ètiu care este, totusi sursa) îti dă dreptate: âAceste Taine n-ar avea valoare sacramentală în sine, dar recunoscute «prin iconomie» de Biserica Ortodoxă, ele se umplu de substanță sacramentală. â
Spune, adică, exact ceea ce eu pot accepta. De ce, n-am timp să dezvolt acum. Oricum, pe tine nu te-ar interesa, pentru că am mai făcut-o si altă dată.
Totusi, pe scurt, totul porneste de la modul în care întelegem felul în care Dumnezeu dă harul.
Încă ceva: Ceea ce mă salvează totusi, chiar dacă nu în ochii tăi, e faptul că, asa cum am mai spus, felul în care înteleg chestiunile dogmatice este, si el, reprezentat în Biserică, la diversi sfinti sau teologi.
|
Nu salveaza pe cineva faptul ca el crede in arianism pentru ca si Arie si preoti si chiar episcopi au crezut in el. Sau in apocatastaza pentru ca un sfant l-a afirmat, din nestiinta. Asa cum spuneam, una e nestiinta si una e stiinta si impotrivirea adevarului.
Cum ai citit in articol, aceasta e intelegerea si practica Bisericii inca din perioada apostolica. Niciun sfant nu a sustinut asta, a aparut in sec. XX in ortodoxie din protestantism. E o invatatura logica in protestatisnm, dar transpusa in ortodoxie devine fara logica si in contradictie cu toata invatatura ortodoxa.