Citat:
În prealabil postat de iuliu46
Pentru ca in alte tari este debandada. De asta profita nepomenitorii aia, profita ca foarte mult timp si-au facut de cap fara ca nimeni sa le faca nimic. In plus e vorba si de iconomie de la caz la caz - poate un preot sau calugar important se inseala in legatura cu un ierarh dar caterisirea lui ar insemna o pierdere mai mare decat daca il lasa sa-si revina. Dar acum vorbim despre o situatie in care sunt acuzati toti.
Ce sa se discute ? De ce nu au vrut discutii aia inainte sa se "ingradeasca" ? E ca si cum eu te impusc dar nu te omor si tu scoti pistolul si deschizi focul asupra mea si eu zic ca ar trebui sa stam la discutii. Pai nu puteam cere sa discut inainte sa trag ? :)
|
Eu ma mir de ce nu au avut loc discutii mai ample cu prilejul caterisirii. Nu în sensul ,,Fa ca mine!" , ci pentru statornicirea adevărului. Cine gres™este îsii cere iertare s™i se corectează. Pentru ca s-a comunicat cu preot›ii nepomenitori doar ca de la stăpân la slugă, nu a fost un dialog real.
Atunci despre ce fel de lupta s™i mărturisire vorbeste I P S Vlachos? Cum sa lupt›i cu un sinod care se aliază cu politicul împotriva crestinilor? Sau problema cu lupta era doar o vrajeala! În schimb, întreruperea pomenirii e un ,,gest pripit" care impune sanctiuni drastice? Cine s™i pentru ce are voie sa lupte? S-ar întelege ca doar sistemul are voie sa lupte pentru impunerea ecumenismului...