View Single Post
  #1054  
Vechi 05.05.2017, 03:54:20
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Iubirea creează o unitate a celor doi care se iubesc. Fiecare privește la celălalt, are nevoie de celălalt, nu poate trăi fără celălalt. Tu devii centrul meu de interes, subiectul meu de slujire, îți răspund la toate cerințele pentru că le cunosc fiind ale mele, căci înlocuiesc grija de mine cu grija de tine. Eu te slujesc pe tine, tu mă slujești pe mine, în acest mod suntem două ființe autonome care-și cunosc nevoile și rămân libere pentru că s-au dăruit total și nu le mai este necesară independența egocentrică. „E o substituire de euri”. Îndreptate mereu una spre alta, sorbind din energia ce li se comunică, transmițând propria energie, cei care se iubesc trăiesc o bucurie deplină, o fericire nemărginită, o beție divină – erosul divin. Astfel, cei uniți în dragoste sunt puși în legătură cu infinitul, cu „adevăratul” infinit dumnezeiesc, care este de o natură deosebită de cea umană. Erosul divin ni se împărtășește ca dar.

Când doi oameni se iubesc, este prezent și Dumnezeu, dar acest lucru nu înseamnă că iubirea pentru semen anticipează întâlnirea cu Dumnezeu. De aici sentimentul de bucurie deplină, de fericire și extaz. „Iubirea divină este extatică – spune Sfântul Maxim Mărturisitorul. Ea nu permite celor ce se iubesc să fie ai lor înșiși, ci ai celor pe care-i iubesc... De aici vine că marele Pavel, cuprins de iubirea dumnezeiască și de puterea ei extatică, a rostit aceste cuvinte inspirate de Dumnezeu: Nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăiește în mine (Galateni 3, 20). Prin iubire este afară de el însuși și pierdut în Dumnezeu, după propria sa expresie, nemaitrăind propria sa viață, ci viața suveran scumpă a celui iubit”. Renunțarea la dorințele proprii și disponibilitatea permanentă de a satisface nevoile celuilalt transformă pe iubitor într-o persoană smerită. Iubitorul vede în celălalt tot ce el nu are, însușiri, valori și ajutor, încât simte că nu poate trăi fără el, căci ființa iubită este sursa lui de viață. Singur, iubitorul pare lipsit de însemnătate, e gol, nu are nici un preț. Iubirea aceasta se realizează cu adevărat atunci când două ființe își deschid sufletul unul spre altul pentru a se sonda și a se trăi unul pe altul. Iubirea unește și promovează totodată persoana celuilalt, dar este o taină atât pentru cei implicați, cât și pentru cei de dinafară. Cei care se iubesc nu-și pot argumenta alegerea. Ei știu doar că nu pot trăi unul fără altul, că numai în comuniune fiecare se simte mai bine plasat în interiorul celuilalt și în interiorul propriu.

(Rodica Pop, Sensul căsătoriei la Platon și la Sfinții Părinți, Editura Doxologia, Iași, 2012, pp. 239-240)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote