Citat:
În prealabil postat de Grigorie
Ai deschis pe petitii-online o lista de semnaturi pentru scoaterea acelor fragmente "dezumanizante" din Biblie sau macar de la slujba cununiei? Si la Sfintii Parinti mai gasesti astfel de pasaje.
Lasand gluma la o parte, cred ca tu esti cel care trebuie sa intelegi unele aspecte ale diferentierii dintre barbat si femeie. Nicaieri oamenii sfinti nu au vorbit in termeni de competitie, ci de complementaritate.
|
E o reminescenta iudaica care ar trebui scoasa din slujba Cununiei. Mântuitorul nu a zis nimic de asa ceva. Din Biblie nu trebuie scoasa dar nici luate acele versete ca legi de la Dumnezeu. Biblia e o carte ajutatoare, nu e coranul crestinilor.
Diferentele spirituale dintre barbat si femeie nu sunt ontologice ci izvorasc din constiinta fiecaruia, influentata de mentalitatile societatii si de propriile patimi (pofte), deci e ceva ce trebuie înlaturat, nu statutat ca "complementaritate" si alte basme.
Hristos, spunem noi, si-a asumat intreaga natura - este adevarat - dar ipostatic, in chip barbatesc si in acest sens, preotul il reprezinta iconic pe Hristos, Biserica - Trupul lui Hristos - reflectand lucrarea Duhului Sfant care a sfintit pe Fecioara Maria, vasul indumnezeit din care S-a intrupat Darul suprem.
Odioasa aceasta argumentatie. Ce ti-e asa greu sa ]ntelegi ca femeia nu e un om diferit ci un barbat bolnav care trebuie ajutat sa se înzdraveneasca, nu trebuie subordonata unui individ de cele mai multe ori patimas, care o va duce la pierderea sufletului?
Hristos a luat chip de barbat fiindca barbatul e om deplin, nu om alienat ca femeia.
In iconomia mantuirii sunt doua realitati fundamentale: Fiul intrupat al lui Dumnezeu si Fecioara Maria din care Se intrupeaza si care naste pe Iisus Hristos. Altfel spus, cele doua realitati sunt: Arhiereul si Biserica. Acestea trebuie sa fie arhetipul cuplului barbat-femeie. Barbatul trebuie sa exprime preotia sacerdotala si functionala, iar femeia pe cea universala.
Poezii neghioabe. Hristos nu a veni sa se joace, sa faca lucruri simbolice iar Biserica are un scop foarte precis, mânuirea oamenilor.
Biserica nu e arhetipul femeii fiindca femeia e si ea persoana, nu o institutie.
... Giradoux, in Sodoma si Gomora, spunea: "vremea in care femeia nu mai stie sa iubeasca si sa se daruiasca este sfarsitul lumii"."
Toate aceste inventii lacrimogene promoveaza sexualismul, împartirea oamenilor în barbati si femei.
Sfantul Ioan Gura de Aur zice undeva ca e bine ca femeia a primit drept cap barbatul, caci daca ar fi fost invers, nu s-ar fi mantuit nici unul.
Daca femeia ar fi fost capul familiei luccrurile ar fi mers mai bine, fiindca este mai morala (din pricina ca barbatul e cel aprins de pofta, asa-zisul element activ din punct de vedere sexual).
O carte bine scrisa despre acest subiect (relatia barbat-femeie) este "Iubire si senzualitate", de Georges Habra, cu multe referinte din Sf. Parinti. Parintii Bisericii au surprins specificul fiecarui gen. Ascultand de propria vocatie, barbatul si femeia ajung la fericire.
Cine stabileste ca e bine scrisa?
Ce Parinti au surprins specificul genurilor? Si ce sunt genurile? Care e raportul între gen si îndumnezeire?