Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional
Eu cred ca nasterea din nou despre care vorbeste Isus in pasaj se potriveste 100% convertirii, NU botezului.
Mult mai credibil mi se pare ca o nastere din nou inseamna o transformare radicala, prin har, a vietii unei persoane, decat o afundare in apa.
Textul pe care il are in fata si neoprotestantul si ortodoxul, vorbeste despre Nasterea din Nou. Nimic despre botez.
Doar cand fortezi textul, incercand sa-l faci sa spuna ce vrei tu, respectiv botez, doar atunci poti afirma sus si tare ca nasterea de sus este botezul.
Opinia mea este ca acolo Isus vorbeste despre transformarea vietii, despre convertire. Insa nu neg categoric ca ar fi botezul.
|
Bun, o explicatie pentru ce cauta apa de acolo?
Daca e vorba de o schimbare si 1 Petru 3:21 vorbeste clar de legatura dintre botez si schimbarea care totusi o vezi in text, de ce insisti sa refuzi sa vezi botezul acolo?
Si mai sunt si alte texte, tot acolo asocierea potopului (apa) cu botezul, trecerea prin marea rosie (apa) - botez, botezul lui Ioan..
Ca pana acum vad un refuz insistent de a asocia apa cu botezul, dar de ce apare "apa" acolo in text, pana la urma?
Oare te temi ca citind "botez" acolo ajungi la aceleasi concluzii ca si catalin2, botezul este mandatoriu pentru mantuire si deci pruncii nebotezati ajungi la Iad? :)