Citat:
În prealabil postat de AlinB
Catehismul nu face referire la soarta in vesnicie a copiilor nebotezat - sunt concluziile tale obtinute prin aplicarea unei judecati strambe a carei logica doar tu o vezi.
"citatele ortodoxe" sunt simple teologumele - majoritatea de origine moderna, 1900 toamna, la care nici n-ai fost in stare sa specifici sursa exacta.
|
Da, Pelagius a trait prin perioada interbelica. Nu au aparut in Biserica niste teologumene, mai degraba exact de prin 1900 a aparut o credinta noua, care a reinviat si erezia lui Pelagius (desi nici ultimul cult nu cred ca spune de manturiea doar prin fapte, e venita pe filiera new-age, probabil).
Cum se vede, pelagianismul sustinea ca se pot mantui copiii si fara botez. Pelagius sustinea ca pacatul lui Adam nu a avut urmari si ca toti oamenii se nasc fara urmarile acestui pacat, la fel cum era Adam. Pentru a sustine asta spunea ca Adam a fost creat muritor si ar fi murit chiar daca n-ar fi pacatuit. Pentru ca nu au fost afectati de umrarile pacatului stramosesc, sustinea ca oamenii se pot mantui prin faptele legii, fara sa aiba neaparat nevoie de botez. Botezul era un ajutor suplimentar, o cale mai usoara. Pare ceva cunoscut?