Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional
Asta e si invatatura protestanta.
Cu mentiunea ca totusi harul nu ramane in om in lipsa faptelor bune si a smereniei.
Ideea pe care o subliniasei era ca harul se capata doar prin Sfintele Taine. Chestia asta mi se parea cam ciudata. Credeam ca iti poti sprijini afirmatia printr-un argument biblic sau patristic.
Dumnezeu poate darui har nu doar prin intermediari.
Punerea mainilor si alte lucrari care in BO sunt numite Sfinte Taine sunt instrumente de transmitere a harului.
Insa Dumnezeu poate darui si chiar daruieste har omului, in mod direct.
In mod special celor care se smeresc.
Acest adevar este subliniat si in Vechiul si in Noul Testament: Pildele lui Solomon 3:34
De cei batjocoritori El râde, iar celor smeriți le dă har.
Iacov 4:6
Pentru aceea, zice: «Dumnezeu celor mândri le stă împotrivă, iar celor smeriți le dă har».
1 Petru 5:5
Tot așa și voi, fiilor duhovnicești, supuneți-vă preoților; și toți, unii față de alții, îmbrăcați-vă întru smerenie, pentru că Dumnezeu celor mândri le stă împotrivă, iar celor smeriți le dă har.
|
Este aceeasi diferenta in intelegerea harului intre protestantism si ortodoxie, de care am pomenit. Pe langa acest lucru, ami e un aspect, crestin poate inmulti harul primit, dar mai inainte trebuie sa-l primeasca, sa-l poata inmulti. In invatatura ortodoxa, acolo unde scrie de primirea Duhului Sfant este vorba de har, pentru ca omul nu poate primi pe Dumnezeu Duhul Sfant, ar deveni si el divin. Vedem ca Apostolii si apoi episcopii puneau mainile ca sa primeasca un credincios Duhul Sfant (harul), daca il putea primi oricine de ce ar mai fi facut asta? Sunt prea multe de scris si o ora inaintata.