Citat:
În prealabil postat de simpllu
Pidalion, Prolegomena despre Sfântul și Ecumenicul al VII-lea Sinod, pag. 240 (online) sau 324 (cel editat), subnota 258: http://www.sufletortodox.ro/arhiva/c...nal%201841.pdf
" Sfintele Icoane nu trebuie a se unge cu Sfântul Mir, sau a se sfinți cu rugăciuni de preot:
|
Acelea sunt note de subsol, chiar acum am citit in viata Sfantului Nicodim Aghioritul ca acele comentarii au fost facute de domnia sa.
Scrie ca nici icoanele de pe peretii bisericilor nu se sfintesc. Nu stiu daca asa era pe atunci, dar azi se sfinteste si pictura bisericii:
http://ziarullumina.ro/sfintirea-pic...ii-125841.html
Mai scrie ca nu se sfintesc nici vasele folosite in slujbele bisericii, dar azi se sfintesc acestea. Nu stiu daca asa era in acea perioada si nu se sfinteau sau parintii colivari exagereau, cum s-a intamplat si cu alte subiecte. Oricum, cei de azi ar fi trebuit sa stie toate astea, ei nu inteleg ca tot timpul practicile Bisericii au fost imbunatatite, cele ce nu tineau de invatatura Bisericii. De exemplu, mai scrie ca in vremea Sinodului VII crucea se facea cu un singur deget, de obicei pe frunte doar.
Cel mai bun argument este ca si raclele cu sfinte moaste sunt sfintite, desi sfintele moaste sunt deja sfinte:
http://basilica.ro/patriarhul-romani...ii-celei-mari/
Citez ce spune Patriarhul despre sfintirea caselor: "SfinÈirea casele este un semn de bucurie, binecuvântare, ocrotire, încât fiecare casă a omului devine o icoană a Bisericii celei mari în care se adună credincioÈii."
Parintele Nicolae Necula spune despre sfintirea icoanelor: "Este o încărcătură de har pe care o primesc și crucea, și icoana, întotdeauna prin rugăciunea pe care o citește preotul sau episcopul, urmată de stropirea cu apă sfințită."