Citat:
În prealabil postat de catalin2
De asemenea, ca a vazut ca doar Apostolii puteau face asta, nu si ceilalti credinciosi botezati. Dar, din punct de vedere (neo)protestant, in virtutea preotiei colective, toti ar fi trebuit sa poata face acelasi lucru.
|
Aici ai dreptate. Uneori, in mediile neoprotestante este pusa in discutie ierarhia. Eu cred ca in biserica exista "mai mari". Cred ca, tocmai pentru a sublinia necesitatea unei randuieli, Apostolul Iacov nu a spus a spus ca daca cineva este bolnav sa cheme pe oricine din adunare pentru ai face ungerea. Ci sa cheme pe prezbiterii bisericii care sa-i faca ungerea.
Este interesant ca in Samaria nu doar ca nu si-au pus mainile credinciosii care au fost botezati, dar nici macar Filip, evanghelistul, cel care propovaduise, care-i botezase si care facuse multe minuni mari inaintea lor, nu si-a pus mainile peste ei. Ci a preferat sa cheme apostolii din Ierusalim.
Acest aspect nu trebuie trecut cu vederea, este de mare importanta.
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Mai observam ca darul acesta, al transmiterii harului, il aveau doar Apostolii, care l-au transmis mai departe episcopilor (succesiunea apostolica).
|
Insa de la ce s-a afirmat mai sus pana la acest "doar" este totusi un pas.
Pentru ca asa cum se poate observa in postarile anterioare, au fost oameni despre care Scriptura ne spune cu claritate ca si-au pus mainile si au transmis har macar ca erau doar "ucenici", "proroci" sau "invatatori".
La rugaciunea lor, cu punerea mainilor, Dumnezeu a revarsat har.
Pentru ca El este Suveran.
Citat:
În prealabil postat de catalin2
|
Din punctul meu de vedere, doxologia poate sa spuna ce-o vrea ea.
Biblia ortodoxa afirma altceva.
Cred ca ai citit ce spune Scriptura ortodoxa ca era Anania. Sau Manain.