Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional
Iar tu intr-unul care a aparut acum un mileniu.
Si crezi ca acel cult reflecta adevarata invatatura crestina.
Argumentul vechimii e irelevant, Catalin.
Poti fii vechi si eretic, poti fi nou si biblic. Si invers.
|
Noi nu am aparut acum un mileniu ci suntem fiii lui Pavel si ai lui Petru.
Tesalonicul si toata Grecia a mostenit totul din mana lui Pavel. Si noi suntem frati ai grecilor si identici cu ei.
Ca numele si separarea exista de 1000 de ani e cu totul altceva.
Insa noi nu stam intr-un nume, stam in lumina.
Lumina sfintilor eate cea care vorbeste ca Hristos este la noi si cu noi si doar cu noi.
Insa din nou astea sunt dispute cu argumente secundare ce tin de formalism si nu de fiinta crestinismului care este lumina lui Hristos.
Sunt crestini cei care vorbesc despre viata si experienta vietii in lumina lui Hristos asa cum marturiseste Sf Serafim de Sarov. Iar restul sunt in intunericul cunostintei dar si al luminii.
Nu exista teolog protestant al luminii dumnezeiesti.
Iar asa zisa teologie protestanta este o compilatie simplista de pasaje biblice pe teme minore de morala imbinate cu presupuneri asupra vietii vesni e si a luminii. Nicidecum marturisiri reale ale comuniunii cu Dumnezeu, a experientei harului si vederii dumnezeiesti.
Cu parere de rau ii spun lui PenticostalulT ca nu stie in ce barca se afla si ca mai bine sa il intrebe pe Hristos direct care e barca mantuitoare..
Draga PT, ce uiti tu in toata povestea asta este urmatorul lucru spus clar de Sf Ignatie Broancianinov: mantuirea este comuniunea cu lumina lui Dumnezeu prin Duhul Sfant si nu declaratiile patetice "sunt mantuit".
Exista un domn, o credinta, un botez, adica o unicitate si o specificitate clara a lucrurilor, care nu pot fi generalizate si extinse dupa bunul nostru plac.
Propriile ganduri bune despre credinta si Hristos nu tin de mantuire, sunt doar amagiri personale.