Citat:
În prealabil postat de simpllu
Sfințirea ține tocmai de rugăciunile din slujba de sfințire/binecuvântare pe care le rostește preotul și mai ales de credința celui pentru care se face slujba respectivă (propietarul casei, mașinii, icoanei etc). Gândirea asta cu propietatea apei intră în sfera percepției magice.
|
Si mai spui ca tu ai avea (si cei ce cred ca tine) intelegerea ortodoxa si eu m-as insela cand spun ca ai conceptii din afara ortodoxiei. Am maia vut o discutie de genul asta cu cei ce nu intelegeau ca Sfanta Impartasanie ramane asa indiferent de cine o mananca sau unde ajunge. Preotul sfinteste apa chiar daca toti cei ce asista nu cred in asta sau sunt atei. E adevarat ce spui intr-un sens, dar ai inteles gresit. Ajuta celui ce si crede, nu ca n-ar fi valabile slijbele daca n-ar crede cineva din cei prezenti.
Legat de rugaciunile de binecuvantare, daca nu stii, preotul vine inainte de cate o sarbatoare si stropeste casa cu apa sfinttia, fara sa spuna si rugaciunile de binecuvantare. De aceea la sfintire se spune cateodata binecuvantarea si sfintirea casei, sau binecuvantarea si sfintirea bisericii.