Citat:
În prealabil postat de cristiboss56
Și diavolul, sfârșind toată ispita, s-a îndepărtat de la El, până la o vreme.
|
Sf Atanasie: Sf Scriptura nu ar fi spus ca demonul a sfarsit toata ispita daca cele trei de pana acum nu ar fi inclus in ele ocazia tuturor crimelor. Cu adevarat, toate tentatiile vin fie de la placerea carnii, fie de la dorinta de slava, fie de la ambitia puterii.
Sf Ambrozie: Vedeti, deci, ca demonul nu este de loc incapatanat in a-si urmari prada, ci el cedeaza teren in fata adevaratei virtuti si, daca nu inceteaza de a purta invidie si ura, se teme sa revina la atac din cauza ca nu-i place sa incaseze frecvente infrangeri. Se retrage de la Domnul pana la o vreme, spune Evanghelistul, fiindca va reveni mai tarziu, de asta data nu ca sa Il ispiteasca, ci ca sa se lupte cu El la camp deschis.
Sf. Augustin (Asupra acordului Evangheliilor): Sf Matei relateaza si el ansamblul acestor ispite, dar intr-o ordine diferita. Nu stim, asadar, care a fost mai intai dintre a doua si a treia tentatie. Adica nu stim daca demonul L-a facut pe Mantuitor sa vada imparatiile lumii inainte de a-l duce pe frontonul templului; dar prea putin conteaza, din moment ce toate cele trei suntem incredintati ca au fost adevarate.
Sf Maxim: Unul dintre Evanghelisti aseaza a doua tentatie inaintea celei de a treia, pe cand celalalt a treia inainte de a doua, fiindca ispite precum gloria desarta si lacomia se genereaza reciproc.
Origen: Evanghelistul Ioan, care isi incepe Evanghelia cu nasterea de Dumnezeu, dand acest magnific verset: "La inceput era Cuvantul" nu a relatat tentatiile Mantuitorului, fiindca dumnezeirea Lui despre care vroia sa vorbeasca in mod deosebit este inaccesibila tentatiei. Dimpotriva, Sf Matei, Sf Marcu si Sf Luca, ce aveau mai ales in obiectiv de a descrie nasterea temporala si viata omeneasca a Domnului nostru ne relateaza tentatiile Sale.