Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional
Ai dreptate.
Insa ai scris despre altceva decat se discuta. Ai intrat in discutie fara sa te informezi despre ce e vorba (canonul 48 Trulan) si ai inceput sa vorbesti despre ceva ce te preocupa intens pe tine insa nu nu avea legatura cu ce vorbeam noi.
|
Eu m-am referit inca d ela inceput la canonul de la Sinodul Trulan, de aceea am spus ca tu nu intelegi ce vorbim.
Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional
Si ai scris de 10 sau mai multe ori, insa nimeni nu a inteles nimic din tot ce ai incercat sa explici.
|
Doar tu nu intelegi, nu stiu de ce vorbesti la plural.
Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional
Nimeni nu e obligat sa fie episcop insa daca un crestin casatorit vrea sa fie episcop, i se cere sa divorteze, ceea ce este clar ca incalca, in dubla masura, Biblia.
|
Nu ai citit nici titlul conferintei. Toti episcopii sunt alesi dintre calugari, niciun credincios nu se trezeste ca vrea sa fie episcop. Nici nu depinde de el, pentru ca este ales.
Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional
Insa se incalca Scriptura daca se comit urmatoarele pacate: 1. daca episcopul divorteaza despartind el, omul, ceea ce a unit Dumnezeu. În acest caz se încalca porunca Mantuitorului care a interzis divorțul pe alte motive decat adulterul.
2. daca se face o lege conform careia episcopul trebuie sa fie necasatorit.
In acest caz se incalca invatatura apostolului Pavel, care a explicat clar ca episcopul poate fi casatorit.
Se pare ca in Canonul 48 Trulan sunt incalcate amandoua învataturile biblice de mai sus.
|
Pentru ca ti-am explicat de atatea ori e clar ca tu vrei doar sa denigrezi Biserica pe baza unor acuzatii mincinoase. Sfantul Apostol spune ca episcopii sa nu fie recasatorit, exista si un canon apostolic care spune acelasi lucru (sa nu aiba doua casatorii sau ibovnica). Deci poate sa fie si necasatorit. Acelasi Apostol spune ca e mai bine ca omul sa fie ca el, necasatorit, deci Biserica a ales sa ii aleaga episcopi pe cei mai vrednici dintre credinciosi, nu pe oricine (cum probabil se intampla in cultele neoprotestante). Inca de la inceput majoritatea episcopilor erau ca si Sfantul Pavel.
Legat de intrarea la manastire, de multe ori sotii se hotarau sa mearga amandoi la manastire (fara sa fie vorba si de episcopie). In ortodoxie e o oarecare problema doar daca numai unul din soti vrea sa mearga la manastire. In acest context se spune de divort, de aceea am spus ca nu e divortul laic. Canonul de la Sinodul Trulan nici nu se referea la episcopi, ci la fostele sotii, sa fie ingrijite. Scrie clar acolo ca trebuie sa fie ambii de acord sa se calugareasca.